A nap cikke

Nagyon cuki poszttal jelentette be Ed Sheeran, hogy eljegyezte a barátnőjét

Annyira édesek együtt!

Még több olvasnivaló

Nagyon cuki poszttal jelentette be Ed Sheeran, hogy eljegyezte a barátnőjét

Ők tényleg nagyon odavannak egymásért! Meghan és Harry 12 legszerelmesebb fotója

Király Viktor: "A babázás még nem az én világom"

3 apró változtatás, és máris sokkal jobb lett a kapcsolatom a párommal

Egy lépéssel előrébb: 2018 egyik kedvenc szoknyáját akár már most is beszerezheted!

Édesszájúak, figyelem! Egy teljesen új csokit dobnak piacra, ami felülmúlja a legmerészebb álmainkat is

Nina Dobrev bikinis fotóitól mindenkinek elállt a szava: sosem volt még ilyen jó formában a színésznő

Várandósan is csúcsformában van a gyönyörű Nagy Adri – nekünk elárulta, hogyan csinálja!

A fitt blogger tippje: Ne félj a szénhidrátoktól, nem bántanak!

Europress
A fitt blogger tippje: Ne félj a szénhidrátoktól, nem bántanak!
Fit.Love.Réka Fit.Love.Réka
Facebook
Viber
Twitter
Google+
Pinterest
Előfizetek
Rengetegen félnek a szénhidrátoktól, egy komolyabb fogyás után, vagy csak egyszerűen, mert nagyon félnek a hízástól – pedig szénhidrátokat nem csak hogy lehet, hanem kell is bevinni a szervezetünkbe, hiszen ezek biztosítják a test működéséhez a megfelelő energiát és szénhidrát szükséges gyakorlatilag minden fizikai tevékenységünkhöz.

Sok betegség (elhízás, cukorbetegség, szív- és érrendszeri betegségek, bizonyos rosszindulatú daganatok) kialakulása vezethető vissza az egészségtelen táplálkozásra – az esztétikai szempontokon túl az egészség megőrzése és a betegségek megelőzése érdekében is nagyon fontos, hogy tudatosan és az alapanyagokat gondosan megválogatva étkezzünk. A szervezet energiaellátásához elengedhetetlen, hogy megfelelő mennyiségű tápanyagot leginkább szénhidrátból és zsírból, és ha szükséges, akkor fehérjéből bevigyük. A felnőtt test energiaszükségletének kb.55-60%-át ajánlott szénhidráttal fedezni. Salátán és csirkemellen nem érdemes élni, hacsak nem vagy szupermodell, mert egyszerűen nem fogsz fejlődni és kész. Kiemelten fontos, hogy ha fizikai munkát végzel vagy sportolsz, akkor még több kalóriát (és szénhidrátot) kell magadhoz venned a nap folyamán. Elég egyszerű a képlet: ha nincs miből energiát nyernie a szervezetnek, elkezdi bontani a nagy nehezen magadra edzett minimális izmot, ezen kívül ha ritkán bekajálsz (#cheatday) akkor elkezd a tested pánikszerűen raktározni és épp az ellenkezőjét éred el az eredeti célodnak: cuki kis zsírpárnácskákká alakul a hétvégén bevágott fánkocska vagy péksüti.

Néhány egyszerű alapszabályt kell csak betartanod és nem kell tovább rettegned a szénhidrátoktól:

  • Kerüld a cukrokat és a finomított lisztből készült péksütiket!
    Helyette használj édesítőszereket, steviat, eritritet, nyírfacukrot és teljes kiőrlésű gabonából készült termékeket. Nem mondja senki, hogy le kell mondanod a finom kis szendvicsedről vagy péksütikről: csináld okosan és ne minden nap!

Ne dőljetek be a „diabetikus”, „ch-csökkentett” stb. hangzatos feliratoknak, inkább fordítsátok meg a címkéjét és nézzétek meg, hogy valóban jobban jártok-e ha ilyet esztek, vagy esetleg a ch-t cukorral pótolják. Az összetevőknek való utánanézés egyébként mindenre vonatkozik, szánjátok rá azt a pár percet, mert nem mind arany, ami fénylik.

  • Fogyassz sok gyümölcsöt és zöldséget!
    Emésztés során a szénhidrátok lebomlanak egyszerű cukrokká, majd bekerülnek a véráramba. A szénhidrátokraktározása főleg az izmokban történik, kisebb mennyiség pedig a májban található glikogén (állati keményítő) formájában. Fontos, hogy ne egyél egyszerre sok gyümölcsöt, mert a a gyümölcscukrot (fruktózt) a szervezet nem tudja glikogénné alakítani, csak a máj tud tárolni egy bizonyos mennyiséget, ezért fruktóz könnyen zsírrá alakulhat. Ha fogyni szeretnénk, akkor érdemes kerülni a gyümölcsöket!

  • Jó szénhidrátok vs. rossz szénhidrátok
    Többek közt azért kell odafigyelnünk, arra, hogy mit eszünk, hogy energiaszintünket úgy tudjuk növelni, hogy csekély legyen a zsírrá alakulás kockázata. Energiát mindkét esetben nyerünk vele, de amíg az összetett szénhidrátok hosszabb időre biztosítja az energiaellátásukat, addig az egyszerű cukrok gyorsan és rövid időre.

  • Vannak összetett, úgynevezett „jó“ szénhidrátok: ezekben nagyon sok hasznos tápanyag van (vitaminok, ásványi anyagok, rostok). Ezek pl. zabpehely, teljes kiőrlésű kenyér, a rizs, puffasztott rizs, zöldségek, búza. Rengeteg alternatív köret létezik a sült krumplin kívül: köles, quinoa, bulgur, kusz-kusz, tönkölytészta stb. Ezeknek a termékeknek a jellemzője, hogy nem emelik meg gyorsan a vércukorszintet és hosszan tartanak jóllakott állapotban (alacsony a glikémiás indexük).
  • A másik csoport pedig az egyszerű szénhidrátok: ezek a „rossz“ szénhidrátok, melyeket kerülnünk kell! Ide tartoznak a cukros készítmények. A cukrok, a cukros üdítőitalok, péksütik és finomített lisztből készült termékek. Ezek semmiféle olyan anyagot nem tartalmaznak, amit a testünk hasznosítani tudna, ergó egyrészt egészségtelen, másrészt felesleges pénzkidobás. Pont az ellentétei a „jó” szénhidrátoknak: glikémiás indexük magas, mivel elfogyasztásuk gyorsan megemeli a vércukorszintet, nagy lesz az inzulinválasz és ez pedig növeli a zsírrá alakulás kockáztát. Csalni néha lehet, kell is, hogy a lelki békéd helyreálljon, de nem muszáj minden hétvégén megenni egy doboznyi fánkot.

Edzés után szinte azonnal, de fél órán belül mindenképp fogyassz valamilyen fehérjét és szénhidrátot is, különben hiába emelgetek a súlyokat, hiába izzadsz a futópadon, csak leépülni fogsz. Ezeknek az edzés után bevitt tápanyagoknak kiemelten fontos szerepe van és nem elég felhörpinteni a fehérjeturmixot.

Miért ne vonjuk meg a testünktől a szénhidrátokat?

  1. Szénhidráthiányos állapotban energiaszintünk lecsökken, fáradságot érzünk és falási kényszer is ránk törhet.
  2. A fogyókúra során is helye van a szénhidrátoknak! A reggeli és az ebéd mindig tartalmazzon egy kevés szénhidrátot, hiszen ettől tud működni a testünk és az agyunk is! Ez legyen alapvetően összetett szénhidrát, például zabpehely, zöldségek, egészséges köretek.
  3. Szénhidrát nélkül egyszerűen nem lehet normálisan működni hosszú távon. Feszült, türelmetlen, esetleg agresszív leszel, rossz lesz a közértezed, levertnek fogod magad érezni. Nem éri meg.
5 dolog, amitől szabadulj meg az egészségesebb, boldogabb önmagadért

Igazán tehetnél már magadért valami jót. Kezdd mondjuk ezekkel!

12 bók, amit soha ne mondj egy nőnek

Vagyis leginkább senkinek. Akár nő vagy, akár férfi. Ami a szíveden, az a szádon? Ne. Akkor se.

Napi horoszkóp január 21.: a Rákok fontos információhoz jutnak, a Mérlegek a legjobbkor kapnak segítséget valakitől

A hét utolsó napjára is üzentek a csillagok, érdemes tehát ma is elolvasnod a horoszkópodat!

Napi horoszkóp január 20.: a Bikák önzetlenül segítenek valakinek, a Skorpiók számára új kihívás adódik

Hétvégén is érdemes elolvasnod a horoszkópodat, hisz mára is izgalmas üzeneteket küldtek a csillagok!

Ilyenek lennének a régi szexista reklámok fordított nemi szerepekkel

Régen sem kellett a szomszédba mennünk egy kis szexizmusért...

Ők tényleg nagyon odavannak egymásért! Meghan és Harry 12 legszerelmesebb fotója

Meghan és Harry új színt vittek a királyi család életébe.

Egy szállodai dolgozó kitálalt: pikáns titkok egy budapesti hotelből

Nem is gondolnánk, mi mindennek lehet tanúja egy szálloda recepciósa...

Király Viktor: "A babázás még nem az én világom"

Meglepő dolgok derültek ki az énekesről.

3 apró változtatás, és máris sokkal jobb lett a kapcsolatom a párommal

Tényleg nem kell nagy dolgokra gondolni, a változás viszont engem is meglepett.

Egy lépéssel előrébb: 2018 egyik kedvenc szoknyáját akár már most is beszerezheted!

Íme, egy ruhadarab, amit nem éri meg kihagyni a gardróbból.

Hallottál már a kávélisztről? Ez a legújabb szuperkaja!

A lisztről valószínűleg nem a koffein jut eszedbe. Nyugi, nem vagy egyedül. A kávéliszt viszont egyre népszerűbb, sokan pedig tápanyagokkal teli csodaként tekintenek rá. De tényleg annyira szuper, vagy csak felhájpolták?

Várandósan is csúcsformában van a gyönyörű Nagy Adri – nekünk elárulta, hogyan csinálja!

Nagy Adri éjjel-nappal pörög: a TV2 Jóban Rosszban című sorozatának egyik főszereplője, emellett most a Sztárban Sztár + 1 kicsi című műsorban is láthatjuk hétről hétre. Nemrég pedig az is kiderült, hogy Adri kisbabát vár: a negyedik hónapban van. Vajon hogy bírja ezt a nem kevés feladatot, mi az, ami segít neki ellazulni, és hogyan figyel várandósan az alakjára? Erről faggattuk a barna szépséget.

Kettő az egyben trendben -Most három hónapon keresztül minden JOY-hoz egy InStyle magazin is érkezik a postaládádba. Most három hónapon keresztűl minden JOY-hoz egy InStyle magazin is érkezik a postaládádba.

Csak 1485 Ft

A kereséshez kezdj el gépelni!