Horoszkóp
Tudatos élet
Lélek
Divat
Szépség | Beauty Club
Sztárok

Testi-lelki jóllétet garantáló wellness-rutinok: az ágyadból sem kell felkelned

Testi-lelki jóllétet garantáló wellness-rutinok: az ágyadból sem kell felkelned

Ez is érdekelhet

Olvasd el!

Csodaszép születésnapi ajándékot kaptak Rúzsa Magdi hármasikrei

Hihetetlen, mennyire szalad az idő, egy évesek lettek Rúzsa Magdi hármasikrei.

Olvasd el!

Mit veszítettél, Piqué? A bizonyíték, hogy Shakira évről évre egyre csak szexibb - FORRÓ FOTÓK

Shakira 46. születésnapja kapcsán egy szuperszexi válogatással készültünk!

Facebook
Twitter
Pinterest
Persze kétségtelen, hogy a testmozgásnak óriási szerepe van a mentális és a fizikai egészség megőrzésében, azért akadnak olyan hatékony gyakorlatok is, amikhez a fejedet sem kell felemelned a párnádról.

Hivatalosan is elérkezett az évnek az az időszaka, amikor szinte egyetlen program sem tűnik elég vonzónak ahhoz, hogy elhagyjuk érte az otthonunkat – de leginkább az ágyunkat. Ám ahelyett, hogy bűntudatot keltenénk benned emiatt, inkább bebizonyítjuk neked, hogy igenis fontos bekuckózni a takaró alá! Képzeld, a fizikai és a mentális jóllétedre is pozitív hatással lehet, ha vízszintesben töltöd a szabadidődet – na persze az azért nem mindegy, hogy mit csinálsz ilyenkor. Az alábbi wellness-rutinokat például simán elvégezheted az ágyban is és máris energikusabban, optimistábban szállsz majd ki belőle.

Szundikálj a szupererőért!

Ugyan messze még a nap vége, mégis ellenállhatatlan vágyat érzel az alvás iránt? A kávéfőződ helyett inkább a hálószobád felé vedd az irányt: bár a szunyókálás nem váltja ki a nyugodt éjszakai pihenést, azért mégiscsak ad egy kis extra energialöketet a feladataid elvégzéséhez. Ha ledőlsz akár csak egy órácskára délután, azzal megvédheted magad a fáradtsággal járó kellemetlenségektől – például a hangulatingadozástól vagy a döntésképtelenségtől, esetleg a rossz ítélőképességtől. De azért van néhány dolog, amire oda kell figyelned, ha a szundikálás jótékony hatásaira vágysz:

- A pizsamád kiválasztásakor ne a divat, hanem a kényelem legyen a legfőbb szempont.
- A hálószobád hőfoka kizárólag 18 -22°C közé essen.
- Ne este, az alvásidőd előtt szunyókálj, hanem délután, különben felborulhat a bioritmusod.
- Ügyelj arra, hogy a szundikád semmiképp sem tartson tovább 90 percnél.

Lélegezz!

Veled is előfordult már, hogy önkéntelenül is visszatartottad a levegőt, miközben arra vártál, hogy megérkezzen a főnököd válasza a leveledre? Ezzel egyáltalán nem vagy egyedül, mivel a teendőink és a kötelezettségeink miatt mondhatni folyamatosan készenléti állapotban élünk és akaratlanul is visszafojtjuk a lélegzetünket, ám ezzel sajnos csak azt érjük el, hogy egyre stresszesebbé válunk. Úgyhogy, ha éppen nehéz napjaid vannak a munkában, huppanj bele az ágyadba és végezz légzőgyakorlatokat, mert ezzel csökkentheted a szorongást. A 4-7-8 módszer például pofonegyszerű, mégis rendkívül hatásos: Vegyél levegőt az orrodon keresztül 4 másodpercig, tartsd bent 7 másodpercig, majd lélegezd ki a szádon keresztül 8 másodperc alatt. Ezt ismételd meg háromszor, mert összesen 4 ciklusból áll a feladat.

Néha igenis aggodalmaskodj!

Lássuk be, senki sem tudja teljesen kiiktatni az életéből az aggódást, hiszen időről időre mindannyiunkat maguk alá temetnek a félelmei – szóval mi lenne, ha akkor inkább hatékonyan végeznéd a rettegést? Elsőre furcsának tűnhet, pedig a beütemezett aggályoskodás valóban segíthet a szorongás csökkentésében, mert megakadályozza, hogy ezek a fojtogató percek átvegyék az irányítást a napod felett. Szóval bújj csak be bátran a takaró alá, állítsd be a telefonod ébresztőjét 15 perccel későbbre és kapj elő egy füzetet. Vedd számba naponta az összes félelmedet és írj róluk részletes listát! Ha később azon kapod magad, hogy aggályoskodsz, tudatosíts fejben a tényt, hogy ennek megvan a maga helye és ideje – majd akkor (de csak és kizárólag akkor) foglalkozol vele. Így több időd marad arra, hogy azzal törődj, ami örömet okoz…

JOY-tipp: Akármelyik trükköt is veted be az ágyikódban, simán ötvözheted azokat egy gyors beauty-szeánsszal is. Dobj fel egy kényeztető arcmaszkot vagy hajpakolást és már kezdheted is a wellness-feladatokat. Miért is ne halmozhatnád az öngondoskodó tevékenységeket annak érdekében, hogy megerősítsd az immunrendszeredet és az ellenálló képességedet továbbá javítsd az önbecslésedet?

Olvastad már?

Galéria / 4 kép

4 menő wellness trend a TikTokról, amit érdemes kipróbálnod!

Megnézem a galériát

Hogy tetszett a cikk?

Egynek jó.
Nice job!
Imádom!

Videók

Kép

Napi horoszkóp február 7.: a Rákok változásra vágynak, a Szüzeknek több türelemre lesz szükségük

Ismét izgalmas üzenetekkel készültek a csillagok, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópodat!

Kép

Új streamingszolgáltató érkezik Magyarországra: az összes kedvenc sorozatodat megtalálod egy helyen

A besúgó, Jurassic World: Világuralom és a Mosolyogj is elérhető lesz az új streamingszolgáltató oldalán.

Kép

Párok, akik külön szobában alszanak az otthonukban állítják, ez boldogságuk titka

Vannak, akik szerint kapcsolatgyilkos lehet, ha a partnerek nem osztoznak az ágyukon, mások pedig úgy látják, éppen ez tarthatja életben a romantikát hosszútávon. Egy dolog viszont nem is lehet kérdés, méghozzá az, hogy ez a döntés kizárólag arra a két emberre tartozik, aki meghozza azt.