A nap cikke

Tedd meg ezt minden nap, ha szeretnél lefogyni az év végére!

Bizony, ez a napi szokás rengeteget segíthet!

Még több olvasnivaló

Visszatér Sabrina, a tiniboszorkány – jövőre érkezik a sorozat rebootja

Fogadjunk, hogy ezt a 12 dolgot nem tudtad a Gossip Girl-ről!

Vicces személyiségteszt: te melyik híres Jennifer vagy?

Nyárbúcsúztató divatanyag Noémivel

Építsd be a hétköznapokba: most jött csak el igazán a szürke összes árnyalatának az ideje!

Micsoda párosok: az Agymenők főszereplői és való életbeli partnereik

Azt hitték, Channing Tatum felesége babát vár - ilyen viccesen reagált a hamis pletykákra a színésznő

Tedd meg ezt minden nap, ha szeretnél lefogyni az év végére!

Miért örüljünk, ha gyerekünk naplót ír és rágózik közben?

Miért örüljünk, ha gyerekünk naplót ír és rágózik közben?
Facebook
Viber
Twitter
Pinterest
Előfizetek
Molnár-Sefcsik Yvette, pszichológus véleménye a gyermekkori stresszkezelésről

Felnőttként gyakran elfelejtjük, hogy a „boldog és gondtalan” gyermekévek milyen sok kihívás elé állítják gyermekeinket. Bár odafigyeléssel csökkenthetjük a stresszt kiváltó helyzeteket, de minden megmérettetéstől nem kell és nem is ajánlott megóvni gyermekeinket, inkább tudatosan fejlesszük stressztűrő képességüket

Gondoljuk csak végig, milyen sokféle kihívással kell megküzdenie egy kisiskolásnak. Meg kell felelnie a család és az iskola elvárásainak, ki kell vívnia és meg kell tartania a számára megfelelő helyet a kortárs csoportban, meg kell küzdenie kisebb-nagyobb mindennapos csatáit a barátokkal, osztálytársakkal, testvérekkel, szülőkkel és pedagógusokkal. A tanulásról, az iskolai megmérettetésekről, az egyre fiatalabb korban átélt vizsgahelyzetekről, az általánosan érzékelhető növekvő teljesítménykényszerről nem is beszélve. A gyerekekre gyakran jellemző, hogy az iskolai dolgozatírás előtt esetleg már napokkal szoronganak, rosszul alszanak, nyugtalanok. Ez felesleges energiapazarlás, ami ráadásul a tanulás hatékonyságát is csökkenti.

Kép

Mit tehet ilyen helyzetben egy szülő?
Általánosságban próbáljuk csökkenteni a stresszforrásokat! De a legjobb, ha ezt saját magunkkal kezdjük! Nincs stresszkeltőbb helyzet egy gyerek számára annál, mintha a szülők elégedetlenek a teljesítményével, vagy túlzottan idegesek és türelmetlenek ahhoz, hogy komolyan vegyék a gyerek problémáit, esetleg „lekicsinylik”, elbagatellizálják a számára fontos helyzeteket, konfliktusokat.

Ugyanakkor minden konfliktustól, megmérettetéstől nem tudjuk megóvni a gyerekeinket, és ez nem is lenne szerencsés a fejlődésük szempontjából. Ennél fontosabb a gyerekek stressztűrő képességének, problémamegoldó technikáinak fejlesztése, javítása.

Az egyik ilyen módszer például a naplóírás. A gyerek folyamatosan leírja, hogy milyen események, milyen érzéseket, gondolatokat váltottak ki belőle. Amikor ezeket a bejegyzéseket újraolvassa, esetleg a szülővel megbeszéli, felismeri, hogy ami tegnap, tegnapelőtt még annyira nyomasztotta, mára már elillant. Ez erőt ad a következő stresszhelyzetben, hogy kevésbé reagálja túl az eseményeket.

Hosszú távon a másik legjobb stresszcsökkentő módszer természetesen a sport. Az intenzív edzés erősíti az egész szervezetet és az immunrendszert. A mozgás hatására endorfinok szabadulnak fel, így boldogabbnak, energikusabbnak és elégedettebbnek érezzük magunkat, jobban alszunk és növekszik a stressztűrő képességünk is.

Már a 6-12 évesek is könnyen megtanulják a különféle relaxációs technikákat. Érdemes kiemelnünk az un. aktív (más néven progresszív) relaxációt, amelynek elsajátítása gyors és egyszerű. A módszer alapja, hogy meghatározott sorrendben megfeszítjük, majd ellazítjuk a szervezet izmait.

A vizsgahelyzetek vagy az élesebb konfliktusok kezelésére érdemes azonnal feszültségcsökkentést eredményező gyors és egyszerű technikákra is megtanítani gyermekeinket. Egy erőteljes izom folyamatos működtetése (feszítés és elernyedés tudatos váltogatása) azonnali stresszcsökkentő hatással bír. Talán meglepő, de a test legerősebb izma a rágóizom, így a rágóizom folyamatos működtetése tökéletesen alkalmas a stressz csökkentésére. Tehát az aktív rágózás is segíti a feszültség azonnali csökkentését. Sőt, a rágózás hatására fokozódó nyáltermelés beindítja az emésztési reakciót, ezáltal segít visszaállítani a gyomor normális működését, vagyis csökkenti a stresszes helyzetek gyomorra gyakorolt káros hatását is. Persze a gyerekeink foga érdekében fontos, hogy cukormentes rágógumival kínáljuk őket, különben a fogorvosi kezelés egy újabb stresszforrást jelent majd!

További információkért látogasson el a www. szajharmonia.hu micrositra!

Kép
Visszatér Sabrina, a tiniboszorkány – jövőre érkezik a sorozat rebootja

Tinikorunk egyik kedvence egészen új formában mutatkozik meg a felújított változatban!

Fogadjunk, hogy ezt a 12 dolgot nem tudtad a Gossip Girl-ről!

10 éves lett a sorozat, és elég izgalmas dolgok derülnek ki azóta is az Upper East Side lakóiról!

Ilyet is ritkán látni: Ördög Nóra egy szál fehérneműben pózol – Gyönyörű, ugye?

Hűha! Nem túl gyakran lehet ilyen kevés ruhában látni a kétgyermekes anyukát!

Vicces személyiségteszt: te melyik híres Jennifer vagy?

Mindet imádjuk, de vajon melyikre hasonlítasz a legjobban?

Ezt tartsd be, ha azt szeretnéd, hogy örökre izgalmas maradjon a szexuális életed

Bár az elején azt hiszed, hogy folyton őrületes lesz a szex, ez nem mindig van így…

7 dolog, amit sose mondj a randin egy olyan pasinak, akit kedvelsz

A szavaknak igenis van erejük, ezért nem mindegy, mit is mondasz a kiszemeltednek.

A hét gazdikeresője: Királyfi

Királyfi eddig sajnos nem királyfi módjára élt, itt az ideje, hogy ezen változtassunk. Vidd hírét Királyfinak, találjuk meg neki együtt gazdiját.

Gólyahír! Megszületett Szinetár Dóra kisfia

A mama és a pici is remekül vannak!

Nyárbúcsúztató divatanyag Noémivel

Balmain, Burberry, Prada és Versace a Városliget közepén.

Csupán 295 Ft egy lapszám, a postaládádig szállítva :-)

Csak 885 Ft

A kereséshez kezdj el gépelni!