Mellbevágó reklámot forgatott az IKEA a családon belüli erőszakról

IKEA
Kálmán Zsófi

Még belegondolni is rossz, hogy mennyi háztartásban jelenik meg az erőszak.

Ha otthonteremtésről van szó, sokak fejében az első, ami eszébe jut, az az IKEA. Egy felmérés szerint 10-ből egy európai gyerek az előbb említett bútorház által gyártott ágyban fogant, és szinte nincs olyan, akinek ne lenne legalább egy bútor a lakása az áruházláncból. De az IKEA legalább ennyire népszerű akkor is, ha egy kis inspirációs sétára, vagy épp egy finom, de pénztárcakímélő ebédre vágynánk, ám most bebizonyította a vállalat, hogy nem csak az érdekli, hogy milyen termékeket viszünk tőle haza, hanem az is, hogy ezután mi történik a négy fal között.

forrás: IKEA

Az otthonnak ugyanis egy biztonságos helynek kell lennie, ez azonban sokak számára nem az. Egy ideje már feszegetett téma, hogy a koronavírus-járvány a szokásosnál is nehezebb helyzetbe hozta a családon belüli erőszak áldozatait, de azt például tudtad, hogy csak hazánkban tavasszal a segélyvonalakra beérkezett hívások száma 50%-kal növekedett meg? Ezért fogott most össze az áruház a Nők A Nőkért Együtt az Erőszak Ellen (NANE) Egyesülettel, hogy közösen hívják fel a figyelmet erre a sokszor láthatatlan, de nagyon is valóságos problémára. Az IKEA Magyarország a következő két évben 35 millió forinttal támogatja majd a szervezet munkáját és az érintetteket, valamint most készítettek egy igazán megrázó kampányfilmet is a családon belüli erőszakról.

Az elkészült anyagra pedig csak egy szó van: hidegrázós! Ezt tényleg mindenkinek látnia kellene, hiszen kevés rosszabb van, mikor az ember már a saját otthonában sem érzi magát biztonságban.


És EZT LÁTTAD MÁR?

Nézd meg a galériánkat - 10 kép
Sztárok, akik családon belüli erőszak áldozatai lettek

Ne félj segítséget kérni!


Ha úgy érzed, hogy neked vagy valakinek a környezetedben segítségre lenne szüksége, hívd a NANE segélyvonalát, ami a 06-80-505-101-es számon érhető el.