Vegyélhazait: egy magyar márka, amely divatba hozta a "fenntartható őszinteséget" - Delkabag

delkabag
Kamilla

A JOY-napok alatt került megrendezésre az első vegyélhazait vásár, amelynek egyik nagy kedvence kétségkívül a Delkabag volt.

A magyar designer márka az egyedi darabok mellett a fenntarthatóság nagy szószólja is, amelyet a sajátos humorával tett igazán különlegessé. Egedi Adél, a Delkabag tervezője nemcsak a brand ötletét, hanem sok más dolgot is megosztott velünk.

A #vegyélhazait vásár egyik legnépszerűbb márkája volt a Delkabag. Hogyan lett az ötletből brand?

Már gyerekkoromban rajongtam a divatért, így egyértelműen ennek is tanultam felnőtt fejjel. Az első 5-10 db táskánkat maradék anyagokból készítettük. A következő 3 évben kizárólag kollekciókban készültek táskák. Ezután jött az újrahasznosított táska projektünk, ugyanis rengeteg felgyülemlett anyagunk maradt a kollekciók gyártásából, mi pedig ezeket megvásárolva törekszünk csökkenteni a kidobásra ítélt mennyiségét. Később pedig érkeztek a pólók és a zoknik, amik új szintre emelték a Delkabaget.

A férjeddel, Kis Pállal közösen dolgoztok a Delkabag széles körű megismertetésén. Már az eleje óta együtt terveztétek csinálni a márkával járó dolgokat vagy időközben alakult így?

Az elején még csak a munkája mellett segített nekem, anyag beszerzéssel, üzletek töltésével. Ahogy egyre nagyobb részbe tette ki a közös munka az időnket és elkezdődött a pandémiás időszak, úgy döntöttünk csak ezzel fogunk foglalkozni közösen.

Nem hiába van olyan nagy sikere minden darabnak, hiszen kézzel készített minőségi ruhákról és kiegészítőkről beszélünk. A mai fast fashion márkák által uralt világban szerinted mennyire tudnak népszerűvé válni az olyan termékek, mint amellyel ti lepitek meg a divat rajongókat?

Szerencsére egyre nagyobb körben kezdenek az emberek a fenntartható divattal és a környezetre gyakorolt hatásaival foglalkozni. Így egyre inkább fordulnak az egyedi, különleges, minőségi darabokhoz, mint amiket mi is készítünk.

A Delkabag egyik védjegye a zseniális hímzett feliratokban rejlik, amelyeknek a szókimondósága, szabadszájúsága egyből magával ragadott a vásáron. Honnan merítetted az ihletet a szövegekhez?

Minden, ami a hétköznapokon velünk szokott történni. Akár egy családi összejövetel, akár a férjemmel folytatott párbeszéd. Mindig akad valami zseniális beszólás, amire egyből rávágjuk mindketten, hogy ez menő lenne egy pólón.

Olvasd el ezt is!
Vegyélhazait: Hobbiból hazai ízek mindenmentes receptkönyvtára – Brigi’s Bakery

Mindezek mellett pedig a fenntarthatóság is fontos szempont nálatok. Mesélnél erről?

Mindig is foglalkoztatott a környezet védelme. És mivel egyre több negatív hírt lehet olvasni és hallani arra jutottunk, hogy nekünk is hozzá kell adni a magunk részét a Földünk megvédéséhez. Ezért is döntöttünk az újrahasznosított táskák gyártása mellett, pólóknál zokniknál pedig alap volt, hogy ezt az irányt követve tervezünk.

2015-ben indultatok, akkor csak táskákkal. Ma azonban elképesztően színes lett a repertoár. Pólók, zoknik, sőt még maszkok is kaphatóak nálatok…

Igen, pandémiás időszak előtt már beszéltünk arról, hogy szeretnénk szélesíteni és színesíteni a kínálatot. Maszk volt az első olyan dolog, ami készült táskákon kívül, (kényszer szülte). És utána érkeztek a pólók később pedig a zoknik és a hímzett shopperek.

A Delkabag a fenntarthatósággal és a humoros őszinteséggel igazi színfoltja a hazai márkáknak. Mi az, amit még terveztek?

Még további fontos társadalmi kérdésekkel akarunk foglalkozni, mint a body positive szemlélet, társadalmi szerepvállalások, stb...