Nagyon menő: most Instagram és Facebook sztorikból tanulhatod meg a jelnyelvet!

unsplash.com
Hartinger Emese

Az ősz legkúlabb kezdeményezését Bánki Beni mutatta be.

Tudtad, hogy ma Magyarországon több, mint 60 000 siket és nagyothalló ember él, akik közül sokan 25 évnél fiatalabbak? Legtöbbjük jelnyelv segítségével tudja kifejezni magát a legjobban, viszont sok halló nem ismeri ezeket a kézzel mutatott kifejezéseket, így ezek a fiatalok legtöbbször a saját közösségükre támaszkodnak. Ez a jelenség pedig a siket közösség elszeparálódását eredményezi nem csak a többségi társadalomban, de a közösségi média csatornákon is.

Pedig a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar marketingkutatói által több, mint 200 siket és nagyothalló fiatal részvételével készített kutatásból kiderült, hogy ők is a halló kortársaikhoz hasonlóan használják a közösségi média csatornákat, azaz elsősorban kapcsolattartásra és különböző tartalmak fogyasztására. Az eredmények azonban azt is mutatják, hogy bár a képi és szöveges tartalmak megkönnyítik számukra a használatot, sok tartalom, mint a véleményvezérek hangalapú videói is, számukra nem befogadhatóak, ezért végül itt is egy zárt csoportot alkotnak, és túlnyomórészt inkább egymással kommunikálnak.

Ezt elégelte meg egy hazai szervezet, a SINOSZ (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége), és hívta életre a Sztoriból JELES kampányt, hogy a közösségi oldalak lehetőségeit kihasználva áthidalja a két csoport közötti szakadékot.

Szeptember 29-én, a Siketek Világnapján debütált a feat. és a Post For Rent közös munkájával készült Sztoriból JELES kampány, melynek keretében 100 db egyedi, Facebook és Instagram Stories-ba integrálható GIF sticker kerül fel a közösségi oldalakra, melyek a legnépszerűbb online kifejezéseket írják le a jelnyelv és felirat játékos kombinációjával. Ezek a GIF stickerek a siketek, nagyothallók és hallók számára egyaránt érthetőek, valamint elérhetőek a #sztoriboljeles keresőszó használatával.

forrás: SINOSZ

A https://sztoriboljeles.hu/ oldalon Bánki Beni slammer-kreatív véleményvezér siket és nagyothalló fiatalokkal együtt mutatja be a kezdeményezést, amelyhez sok, a fiatalok körében kiemelt népszerűségnek örvendő influencer is csatlakozik, akik szeptember 29-én szintén a #sztoriboljeles GIF stickerek segítségével készítik el személyes Instagram és Facebook Stories tartalmaikat, ezzel is népszerűsítve a SINOSZ által elindított mozgalmat.

“Nagyon örülök, ha olyan kezdeményezés mellé állhatok, ami egy fontos ügyet helyez a fókuszába interaktívan, hatékonyan, a fiatalok nyelvén. Szuper élmény volt a videóban szereplő gyerekeket megismerni, és látni, hogy egy kis odafigyeléssel könnyen lebonthatjuk a felesleges gátakat” – mondta Bánki Beni.


A SINOSZ-ról: A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége a Magyarországon élő siket és nagyothalló emberek társadalmi integrációjának előmozdításáért tevékenykedik. Ennek érdekében a jogszabályokban foglaltak megvalósításának szorgalmazásával segíti életminőségük javulását, valós szükségleteken és igényeken alapulva ösztönzi az akadálymentesítési folyamatokat, közösségi színtereket, szolgáltatásokat biztosít.

A feat.-ről: Egy frissen alakult, kreatív és technológia fókuszú indie reklámügynökség, ami szabadon, klasszikus határokat átívelő, független csapatként működik. Értékteremtő, izgalmas kommunikációs megoldások létrehozására törekszik, szoros együttműködésben partnereivel és ügyfeleivel. Ezt sugallja a popkultúra ihlette név is, ami egy olyan kreatív kollaborációra utal, amiben a felek a közös energiák által még többet tudnak kihozni egymásból.

A Post for Rent-ről: Újgenerációs ügynökségként a hazai influencer marketing piac szereplőinek professzionális kiszolgálását tűzte ki céljául nemzetközi tapasztalataik alapján, komplex szolgáltatást nyújtva nemcsak a márkák, a kreatív és média ügynökségek számára, de ezzel párhuzamosan a közösségi média kulcsszereplőinek is. Kreativitásuk gyümölcsének nemcsak a hatékonyságot és a kedvező megtérülési rátát, de 20 talentjük és több mint 2000 fős magyar influencer paltformjuk dinamikus fejlődését tekintik. Az ügynökség számára kiemelkedően fontos a közönség edukációja is, szeretnék, ha az „influencer marketing” hallatán sokkal pozitívabb megítélést alakíthatnának ki, így a jelenlegi véleménnyel ellentétben nem a "mögöttes tartalom nélküli, nagy követőszámmal rendelkező ismert személyekkel" azonosítanák a reklámozás egyik leghatékonyabb formáját és drivereit ma Magyarországon.


Te is imádod a cuki állatokat? Lapozd fel a galériánkat, hogy mosolyogva induljon a napod!

Nézd meg a galériánkat - 12 kép
Barátok lettek a befogadott kiskacsák és kutyusok