A társadalmi bizonyítékok szerepe az értékesítés során

https://bixindex.hu
Joy

A társadalmi bizonyíték, vagy más néven social proof divatos kifejezéssé vált az utóbbi időben céges környezetben. Ennek ellenére még mindig kevesen alkalmazzák sikeresen ezt az értékesítési eszközt az eladási folyamataikban.

Ezért is szenteltünk külön cikket a témakörnek, remélhetőleg kellőképpen érzékeltetve annak fontosságát. Merthogy a társadalmi bizonyítékok lehetnek a céged aranytojást tojó tyúkjai, amelyek egészen új szintre emelhetik az eladási statisztikákat.

Mik azok a társadalmi bizonyítékok?

Minden, ami a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal kapcsolatos, ugyanakkor nem tőled származik. Más néven social proof elnevezéssel is szokták emlegetni, és egy kifejezetten hasznos értékesítést támogató megoldásnak minősül.

Társadalmi bizonyíték lehet egy, a weboldaladon feltüntetett értékelés, videós formátumban közzétett visszajelzés, csillagos értékelés, illetve blog vagy vlog bejegyzés a termékedről, a szolgáltatásodról. Minél több social proof áll a rendelkezésedre, annál eredményesebbé válhatnak az értékesítési folyamataid.

Mit tegyél annak érdekében, hogy elegendő social proof kapcsolódjon a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz?

Az első és egyik legfontosabb dolgod megtenni mindent annak érdekében, hogy a vásárlók számára a lehető legjobb ügyfélélményt biztosítsd. A magas szinten megvalósított ügyfélélmény jelenti az alapot ugyanis a jó értékelésekhez.

Amikor ezt sikerül abszolválni, akkor lépéseket kell tenni a társadalmi bizonyítékok gyűjtésére. Vagyis motiválni kell a vevőket, hogy a pozitív véleményüknek hangot adjanak. Erre egész egyszerűen azért van szükség, mert maguktól csak kevesen fogják ezt megtenni.

Annak érdekében, hogy a social proofok gyűjtése kellő hatékonysággal működjön és ne emésszen fel sok időt, célszerű rendszert alkalmaznod a feladatra. Mondjuk egy olyan felületet, mint a BIX, amivel megbízható értékeléseket fogsz kapni, minimális energiaráfordítás mellett.

Amikor a vásárló először a társadalmi bizonyítékkal találkozik

Egy ideális helyzetben a potenciális vásárló hamarabb találkozik a társadalmi bizonyítékkal, mint a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal. Olvas, lát vagy hall egy pozitív véleményt, aminek a hatására ő maga is elgondolkozik a vásárláson.

Tipikus példa erre, amikor az egyik ismerősöd lelkesen mesél egy új mozifilmről, amiről Te még nem is hallottál. Ellenben adsz az ismerős véleményére, rákeresel a filmre, és megnézed magad is. Pontosan ezt a mintázatot kellene követni a B2B, illetve a B2C értékesítés során is.

Ennek köszönhetően végképp búcsút tudsz inteni az izzadtságszagú és erőltetett sales folyamatoknak, mert az eladások sokkal kifinomultabb, elegánsabb és eredményesebb korszaka köszönhet a cégedre.