Egy felejthetetlen hétvége Pöstyénben

Rinyu Piroska

A Danubius Hotel meghívására a híres szlovák gyógyfürdőközpontba, Pöstyénbe utaztam, ahol ki is próbálhattam a híres termálvíz és kénes iszap jótékony hatását.

Vidám kis csapatunk péntek reggel elindult felfedezni a szlovák gyógyfürdővárost, Pöstyént. A laza 3 órás út után (kétszer megálltunk kávézni) megérkeztünk a festői környezetben lévő Gyógyfürdőszigetre. Olyan volt az érzésem, mintha a budapesti Margitszigeten lennék. A szigeten 6 Danubius Hotel várja az odalátogatókat. Mi a Hotel Balnea Esplanade vendégei voltunk, melyben Közép Európa legkorszerűbb és legnagyobb balneoterápiás és rehabilitásciós központja található, és ahol az egyedülálló gyógyhatású források gyógyvízével kezelik a mozgásszervi megbetegedéseket.

Termálvíz és iszap

A régi hagyományokra visszatekintő gyógyfürdőváros egyedülálló természeti kincseinek a helyi termálvíznek és a gyógyhatású kénes iszapnak köszönhetően vált közismertté. A 60 méter mély különleges kutak ásvány-tartalmú termálvize eredetileg 2000 méter mélységről, kilenc forrásból fakad. A források hőmérséklete 67 és 69 Celsius fok között van. Az ásvány-tartalmú termálvíz és a kénes iszap egyedülálló kombinációja különösen mozgásszervi megbetegedések esetén hatásos.

Kikapcsolódás

A fürdőzés mellett számos más kikapcsolódási lehetőség is van, szaunavilág, aqua spinning medence, fitnesz központ, lovaglás és golfozási lehetőség is. A kisváros sok érdekes kulturális programmal is várja a látogatókat. Mi éppen az Oldtimer Cars kiállítást és díjkiosztását csodálhattuk meg szombaton. Az estéinket a finom vacsorák és a jó borok koronázták meg.

Szállás

A szigeten mindenki igényét kielégítve 6 Danubius Hotel várja a vendégeket a 2 csillagostól egészen az 5 csillagos luxus hotelig.