Szépen, lassan, csámcsogva keresni havi 400 milliót

Getty Images
Éva Magazin

A világ egyértelműen két részre szakad az ASMR videók megítélése kapcsán – van aki imádja, van aki baromságnak tartja őket. (Kivéve most azt a csoportot, akinek gőze sincs, hogy mi az az ASMR.) Az azonban tény, hogy hatalmas a tábora a rajongóknak, ez pedig pénzt generál. A lista élén álló Zach Choi hamburgerek és sülthagymák megevésével 400 millió Ft-nak megfelelő összeget keres havonként.

Nincs túl nagy irodalma az ASMR videóknak, hiszen a műfaj is körülbelül négy éve létezik. Az ASMR egy mozaikszó, ami angolul annyit tesz, hogy Autonomous Sensory Meridian Response. Még lefordítani is kár: önálló érzéki-idegi reakció. Talán közelebb vagyunk a videó leírásához, ha elmondjuk, az ASMR során “megnyugtató” hangokat adnak ki a készítőik. Ez leggyakrabban a suttogás. Valójában mindegy is, hogy mit, a lényeg a suttogó hangokon van. Tartalmat nem kell keresnünk, ezt mutatja, hogy a legnépszerűbb ASMR gyártó a kamera előtt eszik. Nyammog, csámcsog, rág és nyel. De van, aki görögdinnyét fésül, és létezik öt órás hajszárítós videó is, a tárház meg egyszerűen kimeríthetetlen.

Olvasd el ezt is!
Oké-e, ha kamu influencer kampányol a koronavírus ellen?

Ne nézd, élvezd!

Közelebb járunk a megértéshez, ha abból az irányból közelítünk, hogy kik is nézik a ASMR videókat. Természetesen a fiatalok, leginkább a késő Z generáció tagjai. Steigervald Krisztián generációkutató az élménykeresésben látja a videók sikerét.

Olvasd el, mit mond a generációkutató és hogyan lehet ezzel százmilliókat keresni: katt az evamagazin.hu oldalra!