Cikkek neked
Joy NowJoy Now

Ez történik most velünk, Joyosokkal

Még több bejegyzés mutatása

Csatlakozz hozzánk a viberen!

Csillapíthatatlan kajavágyad van? Így értelmezd a jeleket!

Csillapíthatatlan kajavágyad van? Így értelmezd a jeleket!
Facebook
Viber
Twitter
Pinterest
Előfizetek
Biztos veletek is előfordult már, hogy leküzdhetetlen vágyat éreztetek egy falat csoki iránt. Vagy jöjjön, de azonnal egy kis eper, egy pohár kávé, valami ’sós’… Nem, ez nem csak a várandós hölgyek privilégiuma, mindenkivel előfordul időnként. De vajon mit is jelentenek ezek a vágyódások?

Az biztos, hogy ez az érzés nem hiszti, nem a véletlen műve, és nem is valami misztikus jelenség! ;) Mindenkinek vannak ilyen időszakai, aminek az az oka, hogy a szervezetünk így jelez, milyen vitaminokra és ásványi anyagokra van most épp a legnagyobb szüksége. Messzemenő következtetéseket persze nem szabad leszűrni ebből és házi doktort játszani, de érdemes odafigyelni. Lássuk is a leggyakoribb „tüneteket”!

A mindenható csoki

„Azokon a bizonyos napokon” és közvetlenül előtte állítólag megnő az édesség iránti vágyatok, legalábbis több hölgytől hallottam már ezt. Vajon ez rátok is igaz? Aztán előfordulhat ez akkor is, ha éppen áldott állapotban vagytok. Vagy ha egyszerűen csak rossz napotok van. Azt kell mondanom Édeseim, mindhárom esetben indokolt a fogyasztása! Mert boldogsághormonból sosem lehet elég!!!! ;) Egyébként meg legyünk őszinték magunkkal! Mindig képesek vagyunk valami indokot kitalálni, csak hogy ehessünk pár kockával a kedvenc csokinkból! És ha valami egészen istenire vágytok, látogassatok el a Jókai téren Casca kézműves csokoládék otthonába, ahol valami isteni bonbon-különlegességeket találtok – én már mindet kipróbáltam… ;)

Kép

Cukor minden mennyiségben

Színes cukorkákkal és nyalókákkal álmodsz? Mindig kell, hogy valami édeset érezz a szádban? Ha a megszokottnál sokkal több cukrot kívánsz és sűrűbben kell mosdóba járnod, javaslom, hogy menj el egy vércukorszint mérésre a biztonság kedvéért! A megelőzés mindig a legjobb módszer! ;) Persze nem kell egyből a legrosszabbra gondolni, hiszen az is lehet, amit az előbb már megbeszéltünk, például nehéz napokon mész keresztül. Bár, ha ügyesen figyeled a tested, akkor ezt már meg tudod különböztetni a többi vágyakozástól.

Az is érdekes, hogyha az ember gyorsan felszívódó szénhidrátot visz be a szervezetébe, például fehér kenyeret, tésztát, rizst, péksüteményeket, akkor egyből az elfogyasztás után jelentkezik az édesség utáni vágy. A test azonnal követeli a következő adagot! Ez a 22-es csapdája… ezért is nehéz az elején az életmódváltás, ugye.

És ha stresszes életet éltek, ráadásul keveset is alszotok, akkor is jelentkezhetnek a tésztafélék és cukrok iránti vágyakozás legyőzhetetlen démonjai. Ennek a fizikai oka az, hogy ha a szervezet fáradt és szó szerint kimerült, „instant” megoldásért sikít. Azonnal energiához akar jutni. Ez is egy életösztön, gondoltátok volna? :)

Kép

Fagyi, jégkrém, és minden nyalnivaló

Úgyis a fagyi szezon közepén járunk, ejtsünk néhány szót róla. Gyomorégés és reflux esetén például kifejezetten jó, nyugtató hatással bír – ez a jó hír, Édeseim! ;) Viszont ha valami oknál fogva folyamatosan gyógyszert kell szednetek, például fájdalomcsillapítót, és ezzel egyidejűleg a szokottnál jobban kívánjátok a fagyit vagy jégkrémet, előfordulhat, hogy így jelzi a gyomrotok az irritációt. Érdekes, igaz?

Kép

Chips és ropi

Gondoltátok volna, hogy amikor az emberi szervezet nem jut megfelelő mennyiségű folyadékhoz - azaz dehidratálttá válik, de szép szó -, akkor megnő a só iránti igénye?! Ha például beteg vagy, és gyorsabban távozik a folyadék a szervezetedből, mint ahogy feldolgoznád azt, előfordul, hogy sósat kívánsz, ami segít megtartani a vizet a testednek.

Van ám a sós rágcsáknak egy olyan tulajdonsága is, ami mindenképpen említést érdemel, ez pedig nem más, mint hogy ropogósak! Evés közben a roppanással egybekötött rágás bizonyítottan stresszoldó hatású, de azért ne ez legyen az elsődleges feszültség-levezetési eszközötök. ;)

Kép

Húsfélék

Ha húst ennél hússal, valószínűleg proteinért sikít a tested. Ha rendszeresen sportolsz és/vagy az étrended nagy részét a zöldségek és gyümölcsök teszik ki, javaslom, hogy figyelj a megfelelő mennyiségű és minőségű hús bevitelére. Ha vegetáriánus vagy, akkor jól jöhet a fekete bab, a rizs, kukorica tortilla (egyértelműen a mexikói konyhára mutat a nyíl!), vagy egy kis mogyoróvaj.

Ha nem a protein hiánya a ludas, az is lehet, hogy vas vagy B-vitamin hiányod van, amit máshogy kell pótolnod.

Vasban gazdag élelmiszerek: Máj, búzakorpa, tojássárgája, tökmag, hüvelyesek.

B-vitamin forrás: Sörélesztő, ami ráadásul szép bőrt, és egészséges hajat és körmöket eredményez.

Kép

Tejtermékek

Szinte mindannyiunk napi étrendjében szerepel valamiféle tejtermék. Sajt, túró, vaj, tej, kefír, joghurt… Ezek közül pár biztosan megtalálhatóak a ti hűtőtökben is, mert a magyarok imádnak mindenféle tejterméket. Ha viszont a megszokottnál nagyobb mennyiségben kívánjátok őket, lehet, hogy kalcium vagy D-vitamin hiány áll a háttérben.

D-vitamin pótlás:

Kétfajta D-vitamint ismerünk, egyik a D3, amely napfény (UV-B sugárzás) hatására keletkezik a szervezetben, míg a másik a D2, amelyet táplálék formájában juttatunk be a szervezetbe, és ott alakul át D3 vitaminná.

Számos tápanyagforrásban fordul elő, például halban (vadlazac, hering, makréla, szardínia, szivárványos pisztráng), halmájolajban, margarinban, tojásban vagy tejben. A napfény szintén fontos forrás a mindennapi D-vitamin adagunk megszerzéséhez, és akár már napi 10 perc napozás is áldásos hatású lehet a vitaminhiány megelőzésében, most meg aztán, Édeseim, már az idő is olyan, hogy jól esik a szabadban flangálni. ;)

Kalcium forrás:

Azt már tudjuk, hogy a tejtermékek jó szolgálatot tehetnek ebben az esetben, ha viszont inkább növényi forrásból szeretnétek bevinni a megfelelő mennyiséget, ezeket ajánlom: szezámmag, sötétzöld levelű zöldségek (pl.: petrezselyem, spenót, rukkola, bazsalikom), szója .

Kép

Édeseim! Figyeljetek a testetek jelzéseire, és ami a legfontosabb, étkezzetek változatosan! Abból nem lehet baj! Én például isteni, egészséges, gluténmentes menükkel és káprázatosan fűszerezett házi kolbászokkal várlak benneteket a Lakatos Műhelyben, látogassatok meg ebédidőben!! ;)

Csóóóók, Markitosssss

A kereséshez kezdj el gépelni!