Cikkek neked
Joy NowJoy Now

Ez történik most velünk, Joyosokkal

Még több bejegyzés mutatása

Csatlakozz hozzánk a viberen!

EZÉRT ÉRDEMES KÁVÉT INNI, ÉDESEM!

EZÉRT ÉRDEMES KÁVÉT INNI, ÉDESEM!
Facebook
Viber
Twitter
Pinterest
Előfizetek
Mi mással indíthatnánk egy lusta, hűvös, őszi hétfőt, mint egy ódával a kávéhoz? Annyi rosszat hallani róla, pedig (mértékkel fogyasztva) szuperegészséges dolgokat művel velünk ez a karakteres ital. Szóval, Édesem, ha nagyobb függő vagy, mint a Gilmore lányok, ez a cikk neked szól: tanulj a kedvenc frissítődről! ;)

Csökkenti a betegségek kockázatát

Hohó, de még mennyire! Már így is elég hosszú lista, amely azokat a betegségeket tartalmazza, amiknek kockázatát csökkenti a kávé rendszeres fogyasztása, de elárulok párat közülük, hogy még jobban érezd magad szürcsölgetés közben: ilyen például az Alzheimer-kór, a cukorbetegség, a szívelégtelenség vagy a melanoma. Kutatások szerint a májrák veszélyét akár 40%-kal csökkentheti, a Parkinson-kór kialakulásának esélyét pedig akár 80%-al visszaszoríthatja! Emellett pedig még az emésztést is serkenti, de tudjátok, a kávé nem étkezés helyett van! ;)

Antioxidánsokat tartalmaz
Ráadásul sokkal többet, mint gondolnátok, Lányok! Igen, még a zöld teáénál is többet. Az antioxidánsok pedig azért fontosak, mert segítenek lassítani a sejtkárosodást, semlegesíteni a szabadgyököket, tehát az öregedést is kééééésleltetik. Nem véletlen, hogy számos kedvenc kozmetikumunknak alapvető eleme. ;)

Halle Berry például, aki szerintem mindig szuper formában van, egy kávés beauty kezelésre esküszik, amiben az a legjobb, hogy nem kell több tízezer forintba – csak egy kis tej és finoman őrölt kávé kell hozzá. Ezt összekevered, felteszed az arcodra (ne legyen túl híg) és 10 percig fent hagyod. Hát, ha ez nem frissít, akkor nem tudom, hogy mi. Ráadásul rendszeresen alkalmazva még a zsíros bőrt is helyreállítja (állítólag). Kérek beszámolókat, Csajok, ha kipróbáljátok Halle tippjét! ;)

Segít, ha depressziósnak érzed magad

A Harvard kutatása alapján azoknál a nőknél, akik napi 4 vagy több csésze kávét megisznak, 20%-kal kevesebb a depressziós. Hát, nem tudom, Ti hogy vagytok ezzel, én napi 4 csésze kávétól pörögnék, mint a búgócsiga. Szóval MINDEN nap nem javaslom ekkora mennyiségben, de ha stresszesek vagytok, nyugodtan igyatok egy csészével. És ha már hozzászoktatok a nyugis érzéshez, amit a kávézással társítotok, a koffeinmentes verzió is beválhat, ha mondjuk este kellene a levezetéshez. Ezen kívül persze még számos jótékony hatása van az agyra: az álmosság mellett csökkenti az unalmat és a fáradtságot, növeli a memória kapacitását, a koncentrációt, de még a fejfájást is képes elmulasztani.

Még a fogaknak is jó

Azt nem vitatom, hogy sárgábbak lehetnek tőle a fogaink, de ennek kivédésére már számos fogkrémet kaphatunk, főleg, ha az ilyen, elszíneződést okozó ételek/italok fogyasztása után rögtön fogat mosunk (igen, még a melóhelyen is, Drágáim). Viszont! bizonyítottan csökkenti a fogszuvasodás rizikóját. Micsoda megkönnyebbülés, nem? ;)

Sportolóknak is ideális

Hogy miért? Egyszerűen csak mert javítja, és még erősíti is az izmok összehúzó képességét, plusz növeli a teljesítményünket és a mozgáskoordinációt – szerintem edzés előtt egy órával érdemes meginni egy adaggal. ;) Ráadásul, ha fáradnátok a nagy zumbázás vagy kettlebellezés közben, segít belehúzni, pont akkor, amikor arra a legnagyobb szükség van.

Márk napi tipp: Nektek melyik a kedvencetek, Lányok? Tudom, hogy Pumpkin Spice szezon van, de azért írjátok meg ti mivel, mikor, hogyan isszátok a feketét (vagy épp világosbarnát)! ;)

A kereséshez kezdj el gépelni!