Horoszkóp
Lélek
Divat
Szépség | Beauty Club
Sztárok

Mutatjuk a legújabb alvási rutin trendet, ami mindent megváltoztat

Mutatjuk a legújabb alvási rutin trendet, ami mindent megváltoztat
A nap cikke

A születési időd felfedi, ki az őrangyalod: ebben segít téged életed során

Mindenkinek van őrangyala, még ha nem is látjuk, a nehéz időszakokban mellettünk áll. De hogy ki is a tiéd és miben segít téged igazán, az az alábbiakban kiderül!

Promóciók

Legyél Te az Organic Shop márkanagykövete!

Promóciók

Nehezebb az ismerkedés, ha dohányosok vagyunk?

Promóciók

A hónap akciója: a legjobb ránctalanító krém

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Divat

Tényleg csak 5 pár cipőre van szüksége mindenkinek a gardróbjában?

Életmód

5 tipp a helyiektől, hogy a legjobb élményeket szerezd Horvátországban 2024-ben

Promóciók

Egy szelet Olaszország a GOBUDA Mall-ban

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Promóciók

Ha te is imádod a csillogást, akkor ezt látnod kell!

Olvasd el!

4 csillagjegy, akire varázslatos hatással lesz az április 24-ei telihold: az is sikerül nekik, amire a legvadabb álmaikban sem mertek gondolni!

Különleges égi jelenség jön el, amit a szenvedélyes Skorpió zodiákusnak köszönhetően erőteljes hatással lesz ránk.

Olvasd el!

4 csillagjegy, aki április 23-án lezár egy 14 éve tartó rossz időszakot: a boldogság végre megérkezik az életükbe!

Kétség kívül ránk járt a rúd az elmúlt években. Szinte mindig megtaláltak minket a rosszabbnál rosszabb dolgok, így nem meglepő, hogy idén már kevesen hittek abban, hogy jöhet még jobb időszak.

Olvasd el!

6 mindennapi szokás, ami súlyosan károsítja a vesét

A rossz hír az, hogy az alábbi listának pontjaiban sajnos mindannyian könnyedén bűnösek lehetnünk, és ennek egy fontos szervünk láthatja a kárát...

Olvasd el!

Napi horoszkóp április 23.: a Rákok tehetségét a környezetük is elismeri, a Mérlegek magabiztosságát sikerül valakinek megingatnia

A mai napra is izgalmakat ígérnek a csillagok, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópodat!

Olvasd el!

Leleplezték az idei X-Faktor női zsűritagjának kilétét

Régóta találgattak már a rajongók, vajon ki csatlakozik negyedikként a tehetségkutató-műsor zsűrijéhez, most pedig megkaptuk a választ.

Facebook
Twitter
Pinterest
Az öngondoskodásról általában egy baráti találkozó, egy tápláló arcmaszk, egy izgalmas könyv vagy egy finom étel jut eszünkbe először. Pedig az éjszakai zavartalan nyugalmunk biztosítása sokkal életbevágóbb ezeknél.

Ha akad néhány szabad perced magadra, máris elvonulsz az aktuális regényeddel, míg a legjobb barátnőd számára a meditálás, a jóga jelenti a feltöltődést? Bár a self-care valóban mást jelent mindenkinek, akad egy olyan öngondoskodási gyakorlat, amiből bárki profitálhat, mégis csak kevesen figyelnek rá oda. Ez pedig nem más, mint a sleep-care, azaz a megfelelő alvási rutin kialakítása. (A szakértők szerint a felnőttek több mint harmada kevesebbet pihen esténként a szükségesnél, ezért ez a lépés akár létfontosságú is lehet az életedben.)

Ha a szépségápolási szeánszodat tekintve már profi vagy, ideje rendszert vinned a napjaidba a lefekvésedet illetően is. Ezek az apró szokások javítják a közérzetedet és még a betegségektől is megóvhatnak. A pihentető alvás ugyanis kiemelt szerepet játszik a szív- és érrendszeri problémák megelőzésében, valamint a súlygyarapodás elkerülésében is – vagyis az egészségünk minden területére hatással van. A sleep-care tehát olyan éjszakai rutin kidolgozását jelenti, amely mentális és fizikai előnyökkel járhat számunkra: ezért egyáltalán nem elég, ha pusztán csak száműzöd a Netflixet (és általában a mobilodat) az ágyadból. Eláruljuk, mi a teendőd!

Ütemezd be az alvást!

Van, aki éjszakai bagoly, más reggeli pacsirta, alvási rutinra azonban mindkét tábornak szüksége van – csupán személyre kell szabni azt. Ha például későn kelő típus vagy és kilencig hozzá sem tudsz kezdeni a munkához, mert képtelen vagy fókuszálni, akkor feleslegesen kínzod magad a hétórás ébresztővel az egészségedre hivatkozva. Az a legfontosabb, hogy mindig ugyanabban az időpontban kezdd el és fejezd be a napodat, mert ezáltal a szervezeted megtanulja, mikor is van az alvásideje. A lényeg, hogy minimum 7, de akár inkább 9 órát hagyj a szundikálásra. (Tapasztald ki, számodra melyik opció a pihentetőbb.) Ragaszkodj a beosztásodhoz!

Hagyd kint a gondjaidat a hálószobából!

Megvan az ütemterved? Nos, ez önmagában még kevés, főként akkor, ha az összes problémádat és aggályodat becipeled magaddal az ágyba. Mivel sajnos nem rendelkezünk olyan mágikus kapcsolóval, amivel gyorsan kioffolhatnánk a gondjainkat munka után, tudatos erőfeszítéseket kell tennünk azért, hogy a nap végén megnyugodjunk és ráhangolódjunk az alvásra. Jöhet a meditáció, a jóga, a naplóírás, az olvasás, illetve a kényeztető fürdőzés, továbbá mindegyiket kiegészítheted kamillatea kortyolgatásával is. Fedezd fel, mi lazít el téged annyira, hogy az elméd lecsendesedjen, ezáltal készen állhass a csobbanásra az álomvilágba. Tompítsd a lámpafényeket, gyújts gyertyát, teremts stresszmentes környezetet. Legyen a hálószobád a szentélyed! Idővel ez a szokások egyfajta jelként szolgálnak majd a testednek arra, hogy aludnod kell.

Búcsúzz el a délutáni kávédtól és a szundikálástól is!

A sleep-care igazából egész napos program: ügyelned kell a délutáni szokásaidra is, különben álmatlanul fogsz forgolódni esténként. A szakemberek azt javasolják, hogy 14.00 óra után már ne fogyassz koffeintartalmú italokat, azaz a kávészünetedet legkésőbb eddig iktasd be a programodba. (Alternatív megoldás lehet a matcha tea, ami harmadannyi koffeint tartalmaz, mint a kedvenc lattéd.) A feketéd illatához hasonlóan csábítónak tűnhet az ebéd körüli szundikálás annak reményében, hogy új erőre kapsz a munkában, pedig csak még fáradtabb leszel miatta. Ha mindenképpen muszáj ledőlnöd egy kicsit, maximum húsz percet engedélyezz magadnak a szunyókálásra, különben felboríthatod a szépen felépített alvástervedet.

Ezt olvastad már?

Galéria / 4 kép

4 vitamin, aminek hiánya alvásproblémákat okozhat

Megnézem a galériát

Hogy tetszett a cikk?

Egynek jó.
Nice job!
Imádom!

Videók

Promóciók

Legyél Te az Organic Shop márkanagykövete!

Promóciók

Nehezebb az ismerkedés, ha dohányosok vagyunk?

Promóciók

A hónap akciója: a legjobb ránctalanító krém

Promóciók

Hollywood fénykorát idézi a CCC legújabb kapszulakollekciója - a főszerepben Marilyn Monroe és Gino Rossi

Divat

Tényleg csak 5 pár cipőre van szüksége mindenkinek a gardróbjában?

Életmód

5 tipp a helyiektől, hogy a legjobb élményeket szerezd Horvátországban 2024-ben

Promóciók

Egy szelet Olaszország a GOBUDA Mall-ban

Promóciók

A Hotel Divinus***** Superior Debrecen zöld szívében, a mindenki által kedvelt Nagyerdőn várja a kikapcsolódni vágyókat.

Promóciók

Ha te is imádod a csillogást, akkor ezt látnod kell!

Kép

Heti AKCIÓ! Parfümök, amiket most extra olcsón szerezhetsz be: ezek jelenleg a TikTok legnagyobb kedvencei

Hoztunk pár olyan parfümöt a Notino akciói közül, ami nagyon jó alapkelléke lehet a tavaszi megújulásnak.

Kép

4 csillagjegy, aki április 23-án lezár egy 14 éve tartó rossz időszakot: a boldogság végre megérkezik az életükbe!

Kétség kívül ránk járt a rúd az elmúlt években. Szinte mindig megtaláltak minket a rosszabbnál rosszabb dolgok, így nem meglepő, hogy idén már kevesen hittek abban, hogy jöhet még jobb időszak.

Kép

Vilmos 3 hétig őrzött egy óriási titkot Katalin előtt: rettegett, hogy bajba kerül

Vilmos herceg sokáig titkolt egy bizonyos dolgot Katalin előtt. Erről azonban ma már őszintén mer beszélni...

Kép

Sztárok, akiknek nembináris, gendersemleges vagy transznemű gyermeke van

Az alábbi hírességek támogatják gyermeküket és kiállnak az elfogadás mellett.

Kép

A születési időd felfedi, ki az őrangyalod: ebben segít téged életed során

Mindenkinek van őrangyala, még ha nem is látjuk, a nehéz időszakokban mellettünk áll. De hogy ki is a tiéd és miben segít téged igazán, az az alábbiakban kiderül!