A valódi oka annak, hogy az Instagram sztorid nézői adott sorrendben tűnnek fel

Pexles/Andrea Piacquadio
Bíborka

Gondoltad volna, hogy ez áll mögötte?

Ha te is használod az Instagram sztori funkciót, akkor valószínűleg arra is rá szoktál nézni, hogy kik és mennyien nézték meg az aktuális posztodat. Talán azért, mert érdekel, hogy a srác, akiért titokban odavagy, vajon érdeklődik-e irántad vagy azért, mert olyan arcok is feltűnnek a nézők között, akik nem is a követőid. Bármi is legyen az oka, biztosan megfigyelted már, hogy van egy bizonyos sorrend, ami alapján a nézők megjelennek a sztorid alatt. Első ránézésre talán randomnak tűnhet, pedig egyáltalán nem véletlen az, ahogy egymás alá rendeződnek.

Olvasd el ezt is!
A közösségi média nem mindig a valódi világot mutatja: ne hagyd, hogy az önbizalmad lássa kárát!

Mit jelent a sorrend?

A Status Brew oldal infói szerint a nézők nem kronológiai sorrendben bukkannak fel. Ezt valószínűleg te is tapasztaltad már, hiszen ha a sztori elkészítése után néhány perccel csekkolod a nézőket, majd ugyanezt megteszed egy óra múlva, teljesen más sorrendet fogsz látni. Akik először voltak kíváncsiak az általad megosztott tartalomra, szétszórtan találhatók meg a listán. Szakértők szerint valójában ez is a közösségi média misztikumai közé tartozik és az algoritmus tehet róla, aminek működéséről az Instagram mélyen hallgat.

Ha viszont gyakran görgeted az Instát, valószínűleg neked is feltűnt már néhány ismétlődő motívum a sztori nézőit illetően. Például az új funkció, a lájkolás bevezetése óta az Insta azokat a felhasználókat sorolja előre, akiknek tetszik a megosztott fotód vagy videód. A lista többi része nagyjából úgy épül fel, mint a feeded, ahol azoknak a bejegyzései láthatók elsősorban, akikkel a legtöbbet foglalkozol, vagyis akiknek reagálsz a bejegyzéseire, akikkel üzenetet váltasz vagy akikre gyakran rákeresel. Ez magyarázza azt is, miért kerülnek a lista legaljára azok a fiókok, akiket nem követsz.

És ezt olvastad már?

Nézd meg a galériánkat - 5 kép
Hogyan szállj ki az összehasonlítgatós játszmából a közösségi média korában: 5 tipp

Forrás: Bustle