A nap cikke

Még Vilmos herceg sem tudta levenni róla a szemét: rég festett ilyen káprázatosan Katalin hercegné!

Katalin hercegnétől már megszokhattuk, hogy mindig nagyon csinos, ám néha olyan jól választ, hogy tényleg leesik az állunk. Ez történt az ascoti derbi nyitónapján is!

Még több olvasnivaló

Imádod a sült krumplit, és eszed, amikor csak lehet? Lehet, hogy veszélyben van az életed!

Előtt-utána: Kaley Cuoco már nem szőke többé

Ez van a strandtáskánkban: 8 holmi, ami nélkül nem indulunk el a vízpartra

5 frizuraötlet strandra, amit pofonegyszerűen elkészíthetsz!

Ő az egyedüli ember a világon, akinek már több mint 100 millió követője van a Twitteren! Kitalálod, ki az?

Még Vilmos herceg sem tudta levenni róla a szemét: rég festett ilyen káprázatosan Katalin hercegné!

Trendnézőben: gyönyörű csíkos darabok ezerféle kiadásban!

Ezekre a fotókra minden családtag emlékezni fog: íme, a legviccesebb esküvői képek

A chia mag varázslatos hatásai terhesség alatt

A chia mag varázslatos hatásai terhesség alatt
Facebook
Viber
Twitter
Pinterest
Előfizetek
A terhesség persze már önmagában is varázslatos állapot, azonban azt is figyelembe kell vennünk, hogy a várandósság rengeteg értékes táplálékot és energia forrást elvon a testtől. A chia olyan fontos tápanyagokat tartalmaz amelyek segítenek pótolni az elvesztett energiákat; amellett, hogy könnyen beleilleszthető a napirendünkbe nem csak az anyukák egészségét, de a baba fejlődését is biztosítja.

Bibercz Tímea Anett ezt a cikket a JOY gyakornok program pályázati kiírásra küldte.


Itt olvashatjátok:

Cikkünkben most bemutjuk a chia mag legfontosabb tulajdonságait és azt is hogyan érdemes fogyasztani a csodaszert.

A legnagyszerűbb omega 3 forrás
Az omega 3 zsírsavak elengedhetetlenek a baba agyi fejlődéséhez. Legtöbben a hús fogyasztásával viszik be szervezetükbe a megfelelő zsírsavakat. A lazac, a halolaj szintén remek omega 3 forrás. Azonban a halak magas higanytartalma miatt sok várandós nő nem szívesen fogyasztja őket; és ilyenkor jöhet a chia mag!

„Kicsi a bors de erős” szólás a chia magra is teljesen igaz!
Az apró magok omega 3 tartalma rendkívül magas, emellett könnyen tárolható és rendkívül sokáig megőrzi frissességét.

Pótolja az elhasznált tápanyagokat
A terhesség megviseli a testet de a chia magok erőteljes antioxidáns löketet adnak és segítenek pótolni az elhasznált tápanyagokat. Tehát, olyan érzésünk lehet tőle mintha egy hatalmas bögre kávéval indítanánk a napot, azonban mégsem juttatunk koffeint a szervezetünkbe és a kávéval ellentétben, a chia fontos ásványi anyagokban gazdag, mint például: kálium, foszfor, magnézium, mangán, réz, cink, vas, niacin.

A terhesség utolsó 3 hónapa alatt fontos, hogy megfelelő mennyiségű kálciumhoz jusson a szervezet, hiszen ez szükséges csontrendszer fejlődéséhez. A chia mag közel ötszörös kalcium tartalommal bír mint a tej és ehhez jön még egy bónusz: bórt tartalmaz, amely szintén a csont fejlődés nélkülözhetetlen eleme.

A Natural Standard Research Collaboration tanulmánya kimutatta hogy a chia mag jótékonyan hat az allergiára, torokgyulladásra, a fizikai teljesítőképesség növelésére a rákra, a szívkoszorúérre, a szívrohamra, hormonális rendelleneségekre, a magas vérnyomásra, a sztrókra és az értágulatra. Néhány vizsgálat szerint vírus ellenes hatásai is vannak. Tényleg csodaszer igaz?

Kép

Lassítja a cukor felszívódását
Terhesség alatt a magas vércukorszint kockázatos lehet. Ennek olyan szövődményei lehetnek, mint például a magas születési súly, nagyobb eséllyel lehet császármetszéses szülés. A chia mag fogyasztásakor egy zselatin szerű réteg jön létre a gyomrunkban amely lelassítja az emésztést, és stabilan tartja a vércukorszintet.

Energia gyorsító
Amellett, hogy lassítja a cukor felszívódását, szintén lassítja a tápanyagok szénhidráttá alakulását. Ez a lassú égési folyamat kombinálva a magas fehérjetartalommal olyan, mint egy tartósan ható energia bomba.

Könnyen beépíthető a diétába
Egy pár lehetséges felhasználási mód:
• Natúr joghurtba keverjünk 2 teáskanálnyit. Várjunk 5 percet, majd fogyasszuk.
• Krémekbe, pudingokba adagolva
• Elnyerik akár 10x súlyukat is a vízben, ezért remek módja annak, hogy besűrűsítsük a leveseket vagy turmixokat készítsünk belőle.
• Főzelékekre szórva tálaláskor
• Feldohatjuk vele salátáinkat
• Smoothie készítésénél is hasznos, hogyha nem sikerül elég sűrűre

Akárhogyan is szeretné beépíteni a diétájába a legjobb, hogyha fokozatosan teszi. A chia rostban gazdag, ezért érdemes kis mennyiséggel kezdeni és fontos,hogy gondoskodjunk a megfelelő folyadék bevitelről.

Az ajánlott napi adag 1-2 evőkanál száraz mag, kezd lassan és adj időt a testednek, hogy alkalmazkodjon a megnövekedett rost bevitelhez. Mindenképpen győződj meg róla, hogy egy szerves márkát választottál!

Remélem mindenkinek sikerült kicsit jobban megismerkedni a chia maggal és annak jótékony hatásaival!

Figyelem! Nem csak terhesség alatt kell odafigyelnünk egészségünkre, hanem életünk minden szakaszában, ezért ajánlom mindenkinek a chia mag rendszeres fogyasztását. Vigyázzunk magunkra!

Hogy tetszett?

Kép
A showbiznisz történetének 15 legdurvább színpadi esése

Na, így kell egy hatalmas esés után talpra állni!

Hihetetlen, milyen jelzőkkel illették Karlie Klosst egy meghallgatáson

Ma már az egyik leghíresebb modell, de nem is olyan régen meglepő jelzőkkel illették.

Fizess elő 1 évre a JOY-ra 40% kedvezménnyel!

Csak 3600 Ft

A kereséshez kezdj el gépelni!