Horoszkóp
Tudatos élet
Lélek
Divat
Szépség | Beauty Club
Sztárok

7 gyakorlat, ami segít megelőzni az ujjak ízületi gyulladását

7 gyakorlat, ami segít megelőzni az ujjak ízületi gyulladását

Ez is érdekelhet

Olvasd el!

Ő Vilmos herceg szeretője? Vad elmélet terjed a herceg hűtlenségéről

Harry herceg olyan lavinát indított el a szavaival, amire talán még ő maga sem számított.

Olvasd el!

A színész, aki a boldogságért cserébe képes volt feladni a hollywoodi csillogást! Avagy Josh Hartnett sikersztoriját az álomgyár sem írhatta volna szebben

Josh Hartnett amilyen nagy lendülettel és sikerrel övezve robbant be Hollywoodba, olyan szépen és halkan köszönt el egy időre a reflektorfénytől.

Facebook
Twitter
Pinterest
Ezekkel a könnyű és praktikus gyakorlatokkal sokat tehetsz ujjaid egészségéért.

Az ínhüvelygyulladás egy kortól és nemtől függetlenül gyakori betegség, olykor az egészen fiatalok életét is megnehezíti. Kialakulásában komoly szerepet játszanak bizonyos fajta monoton, gyakran űzött tevékenységek, mint a billentyűzeten írás, az egérhasználat, de akár az ablakmosás, pakolás is. Ha egy nagyobb megerőltetést követően valaha már kialakultak ilyen panaszaid, akkor a jövőben sajnos ezentúl sokkal könnyebben jönnek majd a tünetek.

Mik az ínhüvelygyulladás tipikus tünetei?

  • hirtelen fellépő fájdalom és duzzanat, leggyakrabban a kézen, a csuklóban
  • előfordulhat láz
  • az érintett terület kimondottan tüzes, forró lehet
  • hóropogás szerű hang mozgatáskor

Gyakorlatok az ínhüvelygyulladás megelőzésére, enyhítésére

Fogd meg a hüvelykujjad

Először is hajtsd be a hüvelykujjad a tenyered közepére, majd csukd rá a többi ujjadat és szorítsd erősen ökölbe a kezed. Ezt ismételd meg mindkét oldalon legalább ötször.

Félöklös

Tartsd lazán a kezeidet, majd lassan hajtsd rá az ujjaidat a tenyeredre addig, míg az ujjbegyeid hozzá nem érnek. Ismételd meg mindkét kezeddel legalább tíz alkalommal.

Horogra

Tedd magad elé mindkét kezed, majd hajlítsd be az ujjaid felső két ujjpercét, mintha horgot formáznál. Ezután próbáld őket ebben a pózban összeszorítani.

Kislabda

Keress valamilyen apró, könnyen összenyomható tárgyat, ami elfér a tenyeredben, lehet ez gumilabda, egy pici hajgumi vagy bármi más. Tedd a tenyered közepébe, majd nagy erővel nyomd össze és tartsd így 15 másodpercig. Ismételd meg minél többször!

Szalagozás

Tekerj körbe egy kis zsinórt az ujjaidon, vedd bele a hüvelykujjadat is. Ezután próbáld az ujjakat minél erősebben széthúzni. Ez a gyakorlat nagyon szépen erősíti az ujjak és a kezek ízületeit.

Asztalon hajlítás

Fektesd a kezeidet egy asztal lapjára, majd emeld fel a csuklódat, később a tenyeredet, de úgy, hogy az ujjak lent maradjanak. Ezt a hajlítást ismételgesd, amíg úgy nem érzed, elfáradtál.

Szétfeszítés

Ehhez a gyakorlathoz először zárd össze minden ujjad jó szorosan, majd próbáld meg minél jobban szétfeszíteni őket. Ezt ismételgesd mindkét kezeden 30 másodpercig.

A fenti gyakorlatok csak akkor fognak tudni neked segíteni, ha naponta, de legalább hetente többször lelkiismeretesen elvégzed őket. Amennyiben így teszel, már 1-2 hét után érezheted a javulást!

Ezt is olvasd el!

Galéria / 5 kép

5 hasznos tipp a kütyüzés okozta fájdalmak ellen

Megnézem a galériát

Hogy tetszett a cikk?

Egynek jó.
Nice job!
Imádom!

Videók

Kép

Ezért tesz rosszat a bőrödnek, ha mindennap zuhanyzol

Mindennap zuhanyzol és szerinted ez teljesen rendben van, sőt, másoktól is elvárható? Van egy rossz hírünk!

Kép

Az ókori görög és római nők élete egyáltalán nem olyan volt, mint a filmekben

Talán mégsem volt olyan jó buli ókori görög vagy római nőnek lenni, nem?

Kép

A vasárnapi alvásnak fontosabb szerepe van, mint gondolnád

Szinte utálod a vasárnapot, annyira nyomaszt, hogy másnap már hétfő? Itt a megoldás!

Kép

Miért telik gyorsabban az idő, ahogy öregszünk? Tudományos válasz van rá!

Gyerekként olyan, mintha egy év egy évezred lenne, majd felnövünk és hirtelen elkezd rohanni az idő. Mi erre a tudományos magyarázat? Most megtudhatod!