Geox cipővel te is tehetsz egy lépést a fenntarthatóságért
Manapság már-már cikinek számít, ha valaki nem figyel oda a környezetére és ez a nagy cégeknél sincs másképp. Hogy lépést tudjanak tartani, a világ vezető márkáinak is változtatnia kell, ahogy az olasz Geox is példát mutat!
A cég elnöke és alapítója, Mario Moretti Polegato szeptember végén ellátogatott Budapestre és mi kapva kaptunk az alkalmon, hogy kifaggassuk terveikről.
Honnan indult a márka?
Hasonló a történetem, mint Steve Jobs-é. Miután kitaláltam a cégünket ismerté tevő lélegző gumitalp ötletét, el akartam adni egy nagy amerikai vagy német cégnek, mert a családom borászattal foglalkozott, de senki nem hitt bennem. Ezért egy garázsban kezdtük neki öten az ismerőseimmel, úgy, hogy senki nem értett közülünk a cipők gyártásához. Ma már 30 000 ember dolgozik nálunk világszerte.
Mit jelent a márka neve?
A természet és a technológia összhangja már itt is megjelenik. A „geo” görög szó jelentése föld, talaj, amivel a természetközeliségre és a márkánk különleges lélegző talpára is utalunk, mintha csak a földön járnánk mezítláb. Az „x” pedig nem más, mint a technológiának a szinonimája.
Miért lett missziójuk a fenntarthatóság témaköre?
Fenntarthatósági beruházásainkkal a fiatalok klímakatasztrófa elleni forradalmát próbáljuk támogatni. A WWF-fel való intenzív együttműködésükkel is már gyerekkortól fogva szeretnénk megtanítani mindenkinek a természet tiszteletét. Kínában a kormánnyal összefogva a pandák megmentésének érdekében kezdődött a projekt.
Meséljen kicsit a WWF-el való együttműködésükről!
Egy újrahasznosított alapanyagokból készülő gyerekcipő kollekciót vezettük be világszerte, amelyet a kihalás szélén álló 4 állatfajjal díszítettünk, ezzel is megmutatva a gyerekeknek az állatok tiszteletének fontosságát.
A felnőtt cipőknél is találhatóak tudatos darabok?
A felnőtt daraboknál sincs hiány az ökotudatos választás lehetőségét nézve, hiszen a már jól ismert Nebula cipőnek is van olyan változata, amit újrahasznosított műanyagpalackokból állítunk el.
Terveznek további tudatos lépéseket a márka háza táján?
Igen, például a gyártás során szükséges magas energiaigény miatt már több üzemünkben is megújuló energiával dolgozunk.