Galéria

Hatféle vásárlói személyiség és jellemzésük

Forrás:
A célirányos vevő

Te vagy az a vásárló, aki úgy indul el otthonról, hogy már előre tudja, mire van szüksége. Célorientáltan mész cipőt vásárolni, és szinte sosem fordul elő veled, hogy a végén helyette egy pólóval sétálnál ki az üzletből. Általában utánanézel már előre a neten, hol vannak a legjobb árak, és ennek alapján választasz boltot. A hétköznapokban is ilyen vagy: tudod, mit akarsz, és nem szereted, ha mások fecsérelik az idődet.

Forrás: Sosem tervezed be előre, hogy majd a hónap végén veszel egy cipőt. Dehogy! Te ugyanis az a típusú ember vagy, aki hirtelen impulzusok alapján vásárol. Például a barátnődre vársz, és addig beugrasz a plázába körülnézni, tíz perccel később pedig már vettél is egy új könyvet, mert nagyon megtetszett. Sosem tervezel, csak sodródsz az árral.
Forrás: Te az a vásárlótípus vagy, aki először mindenki másra gondol, és csak utána saját magára. Ebből kifolyólag nagy valószínűséggel te egy családanya vagy, és amikor betérsz egy ruhaboltba, mindig azon gondolkodsz, mit vehetnél a gyerekednek. A saját szükségleteidet háttérbe szorítod, ezért nálad a shoppingolás ritkán számít kikapcsolódásnak és szórakozásnak – inkább kötelező feladatként tekintesz rá.
Forrás:

Fontos számodra, hogy jó üzletet köss, ezért mindig utánanézel az éppen aktuális akcióknak. Pontosan tudod, hogy a megfelelő időszakban megvásárolt ruhával vagy étellel mennyit lehet spórolni, ezért szereted kihasználni a kuponokat és egyéb kedvezményeket. Sokkal jobb érzéssel tölt el ez, mint ha azonnal megvennél valamit, csak drágábban.
Forrás: Te vagy az a típus, aki igazából nem szeret vásárolni, ezért addig húzod-halasztod a dolgot, amíg csak lehet. A karácsonyi ajándékokat biztos, hogy az utolsó héten szerzed be, és új cipőt is csak akkor veszel, ha az éppen aktuális kezd tönkremenni. Ilyenkor viszont szinte bármi megteszi, mert tudod, hogy nincs túl sok választási lehetőséged.
Forrás:

És végül, de nem utolsó sorban ott van az a vásárló is, aki rengeteget költ új holmikra – pedig nagyrészt nincs is szüksége rájuk. Ha te is ebbe a kategóriába tartozol, akkor gyakran előfordul veled, hogy veszel egy különleges sótartót, mert olyan jól néz ki. Vagy egy menő strandpapucsot, pedig nincs is nyár, és otthon is van már három pár ezen kívül. Akármit vásárolsz, téged az újdonság öröme tesz boldoggá.