Galéria

6 jel, ami mindenkinek segít megkülönböztetni a rossz színészt a jótól

Forrás: A színész akkor csinálja jól a munkáját, ha el tudja hitetni a nézővel, milyen érzelmeket érez a karaktere. Nem számít, mit csinál a karakter: megsebesül, szakít, vagy halálra rémül. „Ha úgy tűnik, hogy egy színész megjátssza magát, akkor nem végzi jól a munkáját” – írja Marcus Geduld.
Forrás: A jó színészek sok időt töltenek a szerepeikre való felkészüléssel. Átgondolják karakterük motivációit, előre gondolkodnak mozdulataikkal kapcsolatban, és különféle módokat választanak soraik memorizálására és olvasására. Persze jól tudnak jönni az improvizálások, de egy komoly szerep ennél sokkal több munkát igényel.
Forrás: Ha a néző könnyen megjósolja a színész reakcióját, az azt jelenti, hogy kicsit sem játszik jól. A színész feladata, hogy meglepje a nézőt, különben a szerepe unalmas lesz. „Gondolj bele, hogyan reagálhat egy nő, ha a barátja szakít vele. Lehet, hogy összetörik és sír, hisztérikusan nevet, vizet önthet az arcába...vagyis olyan reakciót ad, mint, aki soha nem gondolta volna, hogy ez következik” – mondja Geduld. Példákat hozott Johnny Deppre, Jack Nicholsonra, Gary Oldmanre, Glenn Close-ra és Al Pacinóra. Tehetségük abban rejlik, hogy kaméleonszínészek – sosem tudhatod, mi lesz a következő reakciójuk.
Forrás: Érdemes figyelni azt a színészt, aki hallgat és kizár mindent, ha egy másik színész beszél. Ez az a pillanat, amikor olyan színészeket láthatunk, akik nem élik át szerepüket, hanem sokkal inkább a technikai pillanatokon gondolkodnak, mint például a következő soraik felidézése. A jó színész teljes mértékben azokra koncentrál, akikkel kapcsolatba kerül. „Láthatod, hogy bármi, amit mondanak nekik, fizikailag hat rájuk, mintha a szavak arcon csapnák őket.” – mondja Marcus.
Forrás: Ha egy színész vagy színésznő kifejezően mozog és beszél, az azt jelenti, hogy jól végzi a dolgát. „Eszközeik” nem szakítják meg a játékukat – nem lehet látni bennük a feszültséget. Pontosan ez volt Philip Seymour Hoffmanban is. Hangilag és fizikailag is tehetséges volt.

Ellenpéldaként Kristen Stewartot hozta fel, akiről a következőt mondta Geduld: „Szinte fájdalmas nézni őt. Úgy néz ki, mint, aki szívesebben lenne bárhol máshol, mint a kamera előtt."
Forrás: A nagyszerű színészek nem félnek megmutatni azokat a dolgokat, amelyeket a legtöbb ember a szíve mélyén szeretne örökre elrejteni. A rossz színészek soha nem mutatnak csúnya és kicsinyes személyiségvonásokat. Geduld úgy véli, hogy „valójában az ilyenfajta érzelmi meztelenséget nagyon nehéz meghamisítani. Ha valaha is úgy érzi egy néző, hogy egy színész megmutatja önmaga egy titkos részét, valószínűleg így van.” Geduld véleménye szerint Julianne Moore és Bryan Cranston rendelkezik ezzel a tehetséggel.
Forrás: A jó és egy rossz színészről szóló magyarázatában Marcus Geduld elmagyarázta, miért nem nevezhető Keanu Reeves kiemelkedő színésznek. "A helyzet az, hogy sok ember, aki megítéli a színészi alakítását, a film egészéről alkotott benyomása szerint vélekedik róla, de ez téves megközelítés... Keanu Reeves szerintem borzalmas színész – főleg azért, mert fakó és hamis. Gyakran úgy tűnik, mintha jelzőkártyákból olvasna, nem pedig olyan szavakat mondana, amelyek az övéi.”