Galéria

Pilóták elmesélték a legijesztőbb szituációt, amibe valaha is kerültek repülés közben

Forrás: "Egy Airbus 320 pilótája vagyok. Épp Ázsia felett repültünk, 7 km magasságban, amikor teljesen megszűnt az elektromos áram. Minden képernyő fekete lett, beleértve a készenléti eszközöket is, és felvillant a vészvilágítás. Csak hogy érthető legyen, az Airbus úgy lett megtervezve, hogy három elektromos generátorral rendelkezik, az akkumulátor és a vészgenerátor mellett. Úgy lett kitalálva, hogy soha ne legyen elektromos áram nélkül, akkor se, ha mindkét motor leáll, elfogy az üzemanyagod, és a kiegészítő tápegység sem működik. Ez egy olyan helyzet, amire a pilótákat ki sem képezik, mert nem történhet meg. A képernyők részleges helyreállása után 12 egymást követő figyelmeztetés jelent meg különböző fedélzeti rendszereken. De biztonságosan sikerült landolnunk. Az utasok semmit sem vettek észre, azon kívül, hogy a fények egy része elszállt." - @zscn (Reddit-felhasználó)
Forrás: "Bostonból repültem Columbusba, Ohio államba, de a két város között hatalmas vihar tört ki. Ilyen esetekben a légiforgalmi irányító, lényegében megengedi, hogy te válaszd ki a repülés útvonalát, hogy kikerüld az intenzív cellákat. A repülőnek van időjárásmérő radarja, ami térképen mutatja azokat a 'pontokat', amiket jobb elkerülni. Az út három órás volt, és a kapitánnyal minden másodpercet azzal töltöttünk, hogy fel, le, jobbra és balra haladtunk, hogy kikerüljük a turbulenciát és a villámokat. Teljesen leizzadtam, mert a legnagyobb szakértelemmel kellett eldönteni, merre repüljünk. Valószínűleg jól végeztük a munkákat, mert a légiutas-kísérő odaszólt egyszer, hogy az összes utasunk alszik." - @purcerh (Reddit-felhasználó)
Forrás:

"Az apukám pilóta. Éveken át dolgozott együtt egy elsőtiszttel, akit csak 'őrült pasasként' emlegettek a cégnél. Elég furcsán viselkedett, és folyton magában beszélt. Egyik nap a fickó nagyon zavart lett, amikor repültek apukámmal, ő pedig attól félt, hogy a pilóta megpróbál lezuhanni a géppel. Amikor a pasas jobban lett, elkezdett suttogni magának olyanokat, hogy 'nem ma... gondolj vidám dolgokra... nem ma...' Azóta már nincs meg a pilóta engedélye." - @wolfiegirl88 (Reddit-felhasználó)


Forrás: "Az apukám pilóta volt az Eastern Airlines-nál, és mesélte, hogy épp felszállási sebességben járt, amikor egy másik utasszállító keresztezte az útját. Túl gyorsan ment ahhoz, hogy megálljon, ezért idő előtt fel kellett szállnia a géppel, és pár méterrel kerülte ki a másik gépet (nem emlékszem, pontosan mennyivel). Az utasainak fogalma sem volt arról, mi történik, de a másik gépen ülők mindent láttak. Fogalmam sincs, mi történt a másik pilótával, de az édesapám még aznap kapott egy telefonhívást, amiben elnézést kértek tőle." - @HarborMaster1 (Reddit-felhasználó)
Forrás: "Én is pilóta vagyok (csak kis gépeken), de egyszer épp utas voltam, amikor a pilóta nem mondta el nekünk, hogy mi történik, míg le nem szálltunk. Floridába utaztunk, és az egyik első kerék leesett a felszállásnál. Szerencsére a gép elülső oldalán két kerék volt, így nem voltunk annyira rossz helyzetben. De senki sem tudott róla, míg kábé 15 percre voltunk a landolástól Floridában. Ekkor a pilóta bemondta, hogy leesett egy kerék, és vészhelyzeti leszállást kell végrehajtanunk. Mentők és tűzoltók vártak minket, és nagyon hosszasan álltunk meg, hogy az egyetlen első kereket megtartsuk, amíg csak lehet." - @InternetUser007 (Reddit-felhasználó)
Forrás: "Az édesapám utasszállító gépen pilóta, és már évtizedek óta ezt csinálja. Néhány éve, épp Dél-Amerikában volt, és landolás közben az egyik kerék leszakadt a gépről, és hatalmas lyukat csinált az egyik szárnyában. Több ezer gallon üzemanyagot kellett kiengednie, hogy le tudja tenni a gépet. Aznap a hírekben csak annyit mondtak, hogy 'Egy repülőnek vészlandolást kellett csinálnia, senki sem sérült meg.' De az összes mérnök és dolgozó, aki ott volt, azt mondta, hogy el sem tudják hinni, hogyan tudta letenni a gépet ilyen állapotban. Azt mondták, ez alapján le kellett volna zuhanniuk, és nem hittek a szemüknek. Édesapám nagyon dühös volt, hogy semmit sem mondtak az utasoknak, és nem is akart repülni pár hónapig. Eléggé megrázta a dolog." - @buschdogg (Reddit-felhasználó)
Forrás:

"Katonai pilóta vagyok. Egyszer épp felszálltam Sigonellából, Olaszországban. Az Etna viszont már pár órája kitörés szélén állt, de a légi-irányítótól azt az információt kaptam, hogy a déli szektorban nincs vulkáni hamu a levegőben. Ehhez képest egyenesen belerepültünk a hamuba fél kilométer magasságban, és benne ragadtunk 20 percen át. Nem tudtunk kikecmeregni belőle, ezért vészleállást kellett csinálnunk, hogy kijussunk a felhőből. Ugyanis a motor elkezdett meghibásodni, a másik kettő még működő motort pedig biztosítanunk kellett." - @besmircherz (Reddit-felhasználó)


Forrás:

"Amikor Indianapolisba repültem egy hónapja, volt némi esőzés. A radar zöldnek mutatta, ami azt jelenti, hogy nem problémás. A légi-irányítók minimális és közepes erősségű közé sorolták. Ahogy viszont közelebb értünk hozzá, a színe zöldről sárgára váltott, egy kis pirossal a közepén. Már túl késő volt megfordulni ezen a ponton. Belementünk, és épp akartam mondani a kapitánynak, hogy nem is olyan vészes, amikor egy HATALMAS villám csapott le kábé hat méterrel a gép előtt. A hangja fülsüketítő volt, és mindkettőnket megijesztett. Nem csapott bele a gépbe, de mindenkit felébresztett az utasok közül." - @GAU8Avenger (Reddit-felhasználó)


Forrás:

"Egyenesen belerepültünk egy madárrajba, kábé 150 méter magasságban. Minden rendben volt, nem ütköztünk semmivel, de könnyedén abba a helyzetbe kerülhettünk volna, mint a Sully – Csoda a Hudson folyón című filmben. Szerintem az utasok közül senki sem észlelte a dolgot, de az biztos, hogy nekem felment az adrenalinszintem." - @1008oh (Reddit-felhasználó)


Forrás: "Az elmúlt évek során több incidensem is volt, ami másoknak ijesztő lehet, de a valóságban minket erre felkészítenek, ezért sikeresen tudjuk orvosolni őket. Arra viszont jól emlékszem, amikor még új kapitány voltam egy Beech 1900 gépen (19 üléses gép, két pilótával, légiutaskísérő nélkül), és éjjel szálltunk fel. Egy utas odajött hozzám, és megkocogtatta a vállamat (a pilótafülke ajtaját általában nyitva hagytuk), és nyugodt hangon megkérdezte: 'Uram, tisztában van azzal, hogy a bal szárny kigyulladt?' Nem láttam ebből semmit, úgyhogy hátraküldtem a társamat, hogy nyugtassa meg az ideges utast. Ő öt másodpercen belül visszajött, és csak annyit mondott, 'Haver, tűz van!' Kábé ekkor minden vészjelző beindult, és eléggé lekötött minket az ilyen esetekre készített protokoll. Gond nélkül leszálltunk, másik gépre ültünk át, és folytattuk az utunkat." - @FlyingSig (Reddit-felhasználó)