Galéria

5 nem kifejezetten romantikus karácsonyi film

Forrás:

Ha extrakirály ünnepet tervezel, biztos, hogy az egész totális káoszba és idegösszeroppanásba fordul – Hollywoodban legalábbis ez a szabály. Főleg, ha váratlanul kiállhatatlan felmenőid is csatlakoznak a partihoz. A rossz anyák karácsonya a hatalmas veszekedések és kiszámítható vígjátéki konfliktusok tárháza Mila Kunis főszereplésével, de természetesen, mint minden komédiában, az összes lelki redő elsimul, és három generáció találja magát egymás karjaiban a fenyőfa alatt. A középkorú nőkről szóló káoszparádén nagy szerepet kapott Susan Sarandon (aki némi csilivel fűszerezi a vattacukrot, sajnos nem tart ki a végéig), a férfi fanszőr-borotválás, és egyéb félgusztustalan dolgok, a film mégis megmelengeti a szívünket, mert a diszfunkcionális, mégis helyrebillenő anya-lánya kapcsolatokon valahogy a legszőrösebb szívű néző is elérzékenyül.

 


Forrás:

Angela (Rachel Nichols) gyertyagyújtásra sietne haza a munkahelyéről, ám a belé távolról szerelmes, elmebeteg biztonsági őr, Thomas (Wes Bentley) útját állja a sötét parkolóház közepén. A nőnek így lágyan pislákoló mécsesek és szikrázó csillagszórók békessége helyett az életéért kell küzdenie egy hátborzongató helyszínbe kényszerítve. A P2 jófajta, kellően félelmetes karácsonyi horror sok rohangálással és bőven patakzó vérrel: az alkotók nem reprodukálták szolgaian a zsáner kötelező fordulatait, cserébe viszont sokkolóan és durván mutatnak be egy férfi-nő párbajt a legsúlyosabb gore-ok stílusában. Finomabb lelkű nézőknek tehát semmiképp nem ajánlott.  

 


Forrás:

Hercule Poirot (David Suchet) karácsonykor se megy szabadságra, ha bűntényről van szó. A sorozat ezen epizódjában egy rendkívül furcsa, levágott malac hörgésére emlékeztető hanggal kísért gyilkosságra kell fényt derítenie: az áldozat egy család gonoszlelkű feje, és persze gyanúsított minden egyes tagja. A Poirot karácsonya azt is bizonyítja, hogy Agatha Christie univerzumában nincs kivételezés, gyilkossá válhat a kisgyerektől kezdve a százéves matrónáig bárki: itt a felsoroltakból egyikről sincs szó (hogy mernénk spoilerezni), mindenesetre a végkifejlet harcedzett krimirajongóknak is alaposan feladja a leckét.


Forrás:

Sokak meggyőződése, hogy Tom Cruise és Nicole Kidman házassága azért (is) ment tönkre, mert Stanley Kubrick hónapokra befészkelte magát közös otthonukba, hogy minél közelebbről tanulmányozhassa őket. A végeredmény a kubricki életmű lezárásához méltó, nagyszabású pszichodráma lett, ami a kapcsolatok sivár felszínességének apropóján a polgári házasság vészharangját veri félre: itt mindenki maszkot visel, minden szereplő kong az ürességtől, és minden szép meztelen test messzire taszítja a nézőt az erotikus vágytól és szenvedélytől. És nyilván nem véletlen, hogy pont karácsonykor – egy szeles, esős, ronda karácsonyon – játszódik.

 


Forrás:

A román realista film egyik gyöngyszeme egy átlagos házasság végnapjait rekonstruálja. Paulnak (Mimi Branescu) hónapok óta viszonya van egy másik nővel, amiről felesége, Adriana (Mirela Oprisor) és kislánya természetesen nem tudnak. A többször ismétlődő majdnem-lebukás után a férfinak döntenie kell, és végül bevallja a viszonyt Adrianának egy sima reggeli kávéfőzés mellett. Az Ünnepek után nem szól semmiféle nagy dologról, képei éppolyan hétköznapisággal csordogálnak, mintha a banális eset velünk vagy egy ismerősünkkel történne meg. Épp ettől a józan, mégsem kiábrándult hangtól annyira megkapó, és természetesen amiatt is, hogy a kapcsolat utolsó napjai épp a pirosbetűs időszakra – a béke, a család és a szeretet ünnepére – esnek.