Galéria

Pilóták mesélik el, mikor kell tényleg aggódnod a repülőn

Forrás:

Idegesítő, de csak nagyon ritkán veszélyes Patrick Smith pilóta szerint. Általában nem változik közben sokat a repülőgép magassága, bár tény, hogy az utasok ezt másként érzékelik. Az egyetlen repülő, ami a turbulencia miatt zuhant le, az a BOAC járata volt, a baleset pedig 1966-ban történt a pilóta hibájából, aki a Fuji környékén repkedett.


Forrás:

Ez még nem jelent semmit, hiszen a repülőgép hajtóműve nem olyan, mint az autóké, inkább olyasmi, mint egy biciklié. Tom Bunn oktató szerint még a rázkódás miatt sem kell aggódnod, hacsak nem hallasz alacsony frekvenciájú zajt, hiszen ekkor már nem halad tovább előre a gép. Ez viszont szintén ritkán fordul elő, hiszen a jelzéseket jóval korábban látja a pilóta, amikor még időben tud cselekedni.


Forrás:

Ha füst van a repülőn, az valószínűleg nem a tűz jele. Igen, valami ég, akár egy rossz szigetelés vagy a légkondi is okozhatja, esetleg a légturbinába olaj kerülhet. Nincs ok az aggodalomra!


Forrás:

Az indításnál gyulladhat ki az üzemanyag, de az is előfordulhat (nagyon ritkán), hogy egy madár repül be a hajtóműbe. Eddig egyszer történt olyan eset, amikor mindkét hajtóműbe berepült 1-1 liba.


Forrás:

Az utastérben a csökkenő nyomást valamilyen rendszer meghibásodása vagy a törzsön keletkező rés is okozhatja, amelyen távozik a levegő. Legrosszabb esetben pedig egy törött ablak vagy ajtó áll a háttérben. Nielsen szerint az ilyen eshetőségekre ki vannak képezve a pilóták, így nem kell aggódni amiatt, hogy katasztrófa történik.


Forrás:

Valószínűleg itt már tényleg a szívroham kerülget, bár jogosan, hiszen zuhansz. Ám ekkor már nem tehetsz sokat, sajnos...