Gábor Zsazsa és az első „celebmárka”

Joy.hu

Tudtad, hogy a magyar származású színésznő, Gábor Zsazsa volt az első híresség, aki piacra dobta saját kozmetikai márkáját?

„Shoppingolni” már a régi korok nagyjai is imádtak. Az év utolsó JOY-napjaihoz közeledve Budai Lotti írónő, a divat történetének kutatója segítségével bemutatjuk, hogyan vásároltak a történelem és a kultúra hazai nagyjai. Tudtad, hogy Sissi a saját hajának rabjaként élte az életét, magyar volt az első híresség, aki saját kozmetikumokat dobott a piacra, Karády Katalin kalapjaiból pedig még Nancy Reagen is vásárolt? Kövesd kilenc részes ismeretterjesztő mini-sorozatunkat, amikor pedig véget ér, már indul is a JOY-napok XMAS kiadása.

Gwyneth Paltrow, Rihanna, Sarah Jessica Parker, Beyoncé, Jennifer Lopez... Szinte megszámlálni sem lehet, hány amerikai híresség dobta már piacra saját parfümjét vagy kozmetikai márkáját. A „celebmárkák” szaporodás az utóbbi években lett igazán látványos, és sokan azt hiszik, a sort Elisabeth Taylor nyitotta meg a ’90-es években White Diamonds elnevezésű parfümjével. Pedig az első híresség, aki megalkotta saját „beauty brandjét”, a magyar származású Gábor Zsazsa volt. Az 1936-os magyar szépségkirálynő még a ’60-as évek végén dobta piacra – méghozzá szép sikerrel - a „Zsa Zsa Ltd.” termékeket, köztük olyan klasszikus kozmetikumokat, mint a rúzs és a púder, illetve olyan újdonságokat, mint a szemöldökspirál és a fényes arcbőrre használt rizspapír, vagy épp a „Bicycle Beauty Tool Kit”, vagyis a biciklis ülésre szerelhető sminktáska és készlet. Termékeiről egyébként azt is állította, hogy azok egy része régi magyar családi recept szerint készült, és ő maga nyolcéves kora óta használja őket. Az ’50-es évek egyik legszebb színésznőjeként ünnepelt Gábor Zsazsa szívesen osztotta meg szépségpraktikáit is a közönségével, óva intette például a nőket a zsíros éjszakai krémektől, biztatta őket azonban a magas C-vitamin tartalmú paprika fogyasztására, illetve arra is, hogy „sose tegyenek olyasmit az arcukra, amit nem ennének meg.”