Horoszkóp
Tudatos élet
Lélek
Divat
Szépség
Sztárok

Nem fogod megbánni, ha mostantól edzel egy kicsit farizomra a futásaid előtt!

farizom,edzés
Facebook
Twitter
Pinterest
Erősebb és gyorsabb szeretnél lenni, hogy növeld a teljesítményt, és hogy kevésbé legyél sérülékeny? Végzel elég farizomgyakorlatot - mondjuk edzés előtt? Hasznos lenne: eláruljuk miért!

A farizmokat egyáltalán nem csak azért fontos edzeni, hogy jól fess szűk ruhában - sokkal fontosabb érveink vannak. Amikor legközelebb futni mész, előtte őszintén tedd föl magadnak a kérdést:

milyen állapotban vannak a farizmaim?

Gyakorlatok farizomra, amiket akár naponta is végezhetsz, hogy megelőzd a sérüléseket

Edzés

Nem érdekel
Elolvasom

A válasz nagyon is fontos: a farizmok a test legerősebb izmai, és rengeteg dolog tőlük függ - vallja Ashley Fluger, a New York- i Speciális Sebészeti Kórház egyik szakembere.

A farizmok közé tartozik a gluteus maximus, vagyis a nagy farizom, a gluteus medius, azaz a középső farizom, és a gluteus minimus, vagyis a kis farizom. Ezek mindannyian, együttes erővel segítik a medence stabilizálását, valamint a csípő és a térd igazításában is fontos szerepük van

- vallja a szakember.

Tanuld meg a gyakorlatot, ami egyszerre dolgoztatja a három legfőbb izomcsoportodat!

Edzés

Nem érdekel
Elolvasom

Ha pedig sokat futsz, extrán fontos, hogy ez a terület ne csak rendben legyen, de erős és terhelhető izomcsoportként álljon készen az edzésekre.

David Reavy ortopéd szakember azt is hangsúlyozza, hogy az egylábas terhelésekkor, az elrugaszkodáskor, a talajra való megérkezéskor is nagyon nagy szerep jut ennek az izomcsoportnak. A futásban a nagy farizomnak és a középső farizomnak kell leginkább aktivizálódniuk, hogy jó legyen a tartásod, és ne kelljen más területeknek átvenniük a terhelést - ami hosszú távon sérülést okoz majd.

edzés,farizom
forrás: GettyImages

Ha sokat ülsz, extra erősítés kell!

Ha a cikk elején feltett kérdésre az a válaszod, hogy nem túl edzett ez a terület, mellette pedig napi jópár órát ülsz az irodában vagy otthon, akkor érdemes tenned ez ellen! A sok üléstől inaktív lesz a farizom, ettől megfeszül a csípőhajlító izom, görbe lesz a gerinc és rossz lesz a tartás, ami hosszú távon komoly fájdalmakat okoz a hát alsó szakszánál. Emellett lassabban is aktivizálódik ez a terület, ha végre megmozdulsz és sportolni kezdesz - és itt el is érkeztünk egy fontos dologhoz.

Ha ugyanis a sok ülés után futócipőt kapsz fel és edzeni indulsz, a középső és a kis farizmok lassabban kapcsolnak, a nagy farizom átveszi az "irányítást", elviszi a terhelés nagy részét, ami egyébként sokszor egy erősítő edzésen is megtörténik. Plusz a futásnál is ez a terület aktivizálódik, így ennek eredményeként a farizom másik két kisebb, de fontos része edzetlen marad.

„Ha most fegyelmezett maradok és tovább dolgozom, később magasabb állapotról és képességszintről tudom folytatni a sportot”

Hírek

Nem érdekel
Elolvasom

Hosszú távon pedig az, ha a nagy farizom terhelődik leginkább, a medence területén is problémákat okozhat, izom-egyensúlyhiányt hoz létre, ez pedig hatással lesz a hát, a térd, a lábak és a boka állapotára is. Térdfájdalom, achilles.fájdalom - többek között ezeket is okozhatja a rossz terhelés és a nem minden izomcsoportra kiterjedő edzés.

Mi a megoldás?

Fektess hangsúlyt a farizmok edzésére, illetve a futóedzéseid előtt, a bemelegítés után végezz el néhány farizom gyakorlatot. De tartsd szem előtt, hogy ezekkel nem az a cél, hogy annyira elfáradj, hogy az a futás rovására menjen. A lényeg, hogy aktivizáld a farizmokat, mindegyiket, hogy utána a futás során intenzívebben dolgozhassanak.

Két fontos ok, amiért rendszeresen kell terepen futnia minden futónak

Edzés

Nem érdekel
Elolvasom

Összeszedtünk pár gyakorlatot: ezek fokozzák az adott területen a vérkeringést, a hőmérsékletet, és megindják azokat a neurológiai útvonalakat, amelyek révén a motoros neuronok (az izmok vezérlő központjai) meghatározzák a csatolt izomrostjaikat, hogy hagyják abba a pihenést és kezdjék el elvégezni munkát - teszik mindezt úgy, hogy ne fáradjanak el az izmok. Ha gyakorolnád őket, kattints a Runner's World cikkére!

Jól hangzik, ugye?

Ne feledd: nem a kerek fenék a cél (persze lehet akár az is), hanem hogy jobb legyen a teljesítményed és optimálisabban terheld az izmaidat: végezd el ezeket edzés előtt!

Galéria / 5 kép

5 gyakorlat farizomra, ha fáj a térded

Megnézem a galériát

Hogy tetszett a cikk?

Egynek jó.
Nice job!
Imádom!
Tovább olvasok
Kép

Ember Márk: “Most nehéz színésznek lenni, megtalálni a tehetségedet, működsz-e színpad nélkül"

A JOY HomeTalks videóinterjú-sorozat következő részében a színész-énekes Ember Márkkal beszélgettünk!

Kép

Kórházba került Sophie Ellis-Bextor: rémes képet posztolt magáról

A popsztár komoly biciklibalesetet szenvedett a napokban. A rajongók nem kicsit ijedtek meg, amikor egy brutális képet posztolt egy angol kórházból. Mielőbbi jobbulást kívánunk neki!

Kép

Szakértők szerint az egészséged is múlhat azon, melyik oldaladon alszol!

Nem is gondolnád mennyi mindenben segít az, ha a bal oldaladon alszol.

Kép

Megjelent a JOY nyári lapszáma, JOY-napok kuponokkal, címlapon Jennifer Anistonnal, benne exkluzív fotósorozattal Dallos Bogiról Puskás Peti kameráján keresztül

Olvasd el főszerkesztőnk, Alberti Petra ajánlóját a nyári lapszámhoz, és pillants bele, mi minden vár a magazinban!

Kép

Napi horoszkóp június 4.: a Bikák igaz barátaikra számíthatnak, az Ikrek régóta húzódó ügyet zárhatnak le

A csillagok mára is izgalmas üzeneteket tartogatnak, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópod!

Kép

Cole Sprouse exbarátnője, Lili Reinhart coming outolt: „Egy büszke, biszexuális nő vagyok”

Nem véletlen, hogy épp most beszélt róla először őszintén a nyilvánosság előtt a Riverdale sztárja.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem