Joy NowJoy Now

Ez történik most velünk, Joyosokkal

Még több bejegyzés mutatása

Csatlakozz hozzánk a viberen!
#Joy Facebook

Aludj jobban, ne hosszabban!

Aludj jobban, ne hosszabban!
Facebook
Viber
Twitter
Pinterest
Előfizetek
A legtöbben azon rágódnak, hány órát sikerül aludniuk, pedig inkább az alvásminőség az, amire figyelni kellene.

Éveken át úgy tudtuk, hogy legalább 7-8 órát kell aludnunk, hogy a szervezetünk ne károsodjon, egy friss kutatás azonban épp ezt cáfolja. „Valami miatt úgy gondolták a szakemberek is, hogy a történelem előtt időkben nyolc vagy annál több órát töltöttek alvással az őseink éjszakánként” - mondja Jerry Siegel alvásközpont igazgató. Az új vizsgálat ellenben kimutatta: akkoriban beérték az alkalmankénti 6 és fél órával – ami 30 perccel kevesebb az ajánlott mennyiségnél.

Ami viszont sokkal fontosabb az alvással töltött órák számánál az az, milyen nyugodtan tudunk szundikálni A következő stratégiák segítenek mélyebben aludni és jobban regenerálódni.

Mozogj rendszeresen!

A sporttól kifáradsz, és ez segít aludni – ez nyilvánvaló tény és annak is az kellene lennie, hogy a harmincas éveidben, és afelett, még fontosabbak legyenek a rendszeres tréningek.

… és ha lehet, szabad levegőn

Aki park, vízpart vagy erdő közelében lakik, az jobban alszik, mint aki napjainak nagy részét a négy fal között tölti, mondják az Ilinois Egyetem tudósai. Az ok valószínűleg abban keresendő, hogy ők gyakrabban mozoghatnak.

Lógj többet a barátokkal

A szerető család és támogató barátok köre vesz körül? Ez ugyanúgy pozitívan hat a pihenésedre, tudtuk meg az Utah Egyetem friss tanulmányából. A szerző, Rob Kent de Grey szerint az evolúcióban keresendő a magyarázat: őseink, akik szorosan összetartó törzsekben éltek, mindig bízhattak abban, hogy egy társaik figyelmeztetik és megvédik őket az esetleges támadásoktól, és ettől könnyebb szívvel hajtották álomra a fejüket.

Egyél sok herkentyűt!

A rendszeres olajoshal (makréla, tonhal) fogyasztók alvásminősége javul. A hal többszörösen telítetlen omega3 zsírsavai serkentik a szerotonin termelést, azé a neurotranszmitterét, ami az alvásunkat szabályozza.

Végezd el 4-5-7 légzési technikát mielőtt lefekszel!

Lélegezz be 4 számoláson át, tartsd bent 5-ig, majd fújd ki a levegőt, miközben 7-ig elszámolsz. Ismételd ezt a metódust háromszor lefekvés előtt és bármikor, amikor az éjszaka közepén felriadsz.

Segít a hangterápia!

A zajkészülékek technikája még nem a tökéletes, de adhatsz nekik egy esélyt (ingyenesen letölthető iTunes-ról és Android-ra). A pink zaj nem tolakodó és kirekeszt minden alvásodat zavaró tényezőt.

A természetes altatószer

Ha insomniában szenvedsz, a melatonin tartalmú táplálék kiegészítők nyújthatnak megoldást neked.


Már ma este így menj szunyókálni!

Olvasd el ezt is!

Karácsonyi akciónk Joy 1 éves előfizetés (12 lapszám) 5.940 Ft helyett 50% kedvezménnyel 2.970 Ft

Csak 2970 Ft

A kereséshez kezdj el gépelni!