73 éves fehérneműmodell egy Calvin Klein reklámban

Lakatos Márk

Minden hétre jár valami divatos érdekesség! Most épp a Calvin Klein legújabb fehérnemű reklámja jött velem szembe, amelyen a 73 éves Lauren Hutton szerepel, és úgy gondoltam, ennek kapcsán írok nektek a márka meghatározó és provokatív szerepéről az alsóneműk világában és arról, hogyan is jutottak el az új kampányig.

Minden az 1980-as években kezdődött, Tom Hintaus rúdugróval. Ebben az évtizedben változott meg az alsónadrág pozíciója a férfi ruhatárban, méghozzá Calvin Klein reformjának köszönhetően – a ruhadarab, amiről korábban csak a kényelem és a higiénia jutott eszébe az embereknek, egy csapásra rivaldafénybe került. Calvin nemcsak szexualizálta a darabot, de fontossá tette a magas minőséget és persze magát a márkát is. Alacsonyabb derékvonal, szűkebb fazon és persze logózott gumírozás – mindenki ismeri, igaz?

A férfi alsó egy csapásra menő cucc lett! Ez a kockázatos vállalkozás kifizetődnek bizonyult, hiszen a márka azóta is tartja a pozícióját, és a reklámok vizuálja sem nagyon változott – visszafogott színpaletta és karakteres, sokszor ismert modellek portréi. Érdekes egyébként, hogy épp ebben az időben jött ki Brooke Shields Calvin Klein farmerreklámja, amiben a modell ezt mondja: „Tudod, mi állhat közém és a Calvinom közé? Semmi.” Tehát a pasi alsó menő lett, a nőknek meg szaladgáljanak bugyi nélkül…

A következő nagy visszhangot kiváltó dobásuk közel egy évtizeddel később jött, a Marky Mark reklámmal, amiben a fiatal rapper arról beszélt, hogy egy menő pasi odafigyel az alsónadrágjára. Ez volt a legnagyobb felháborodást kiváltó videójuk, hiszen nem csak azt üzente, hogy az alsó fenntartása a legjobb védekezési forma az AIDS ellen, de szerepeltették benne az akkor még csak 17 éves Kate Moss-t is, méghozzá topless.

A fiatal modellt sokan kritizálták nem csak a meztelenség, de a testalkata miatt is, ami egyesek szerint a „heroin sikket” idealizálta. Később egyébként azt nyilatkozta a szupermodell, hogy annyira traumatikus élmény volt számára a kampány, amelynek bizonyos képein teljesen pucéran fotózták, hogy idegösszeomlást kapott. Egyébként itt megnézhetitek a reklámot, ha szeretnétek.

Jöttek is a 2000-es évek, és ezzel együtt egy újabb karakteres modell, Travis Fimmel. Ő volt az első, akinek hat számjegyű összeg szerepelt a szerződésében – és ő az, akit most a Vikingek sorozat rajongói Ragnar Lothbrokként ismernek. ;)

A következő években szexi focisták voltak a kampányok arcai, és innen csak egy dolgot emelnék ki, méghozzá azt, hogy David Beckham visszautasította őket arra hivatkozva, ő túl híres az Egyesült Királyságban. Amikor viszont 3 évvel később felkérte az Emporio Armani, már valószínűleg másképp gondolta, mert simán bevállalta, a slussz poén pedig az, hogy azóta már H&M fehérnemű modellként is láthattátok.

És ezután jött a következő meglepetés! Még annak tudatában is, hogy a márka gyakran operált a hírnév erejével, sokakat meghökkentett, hogy épp Justin Bieberre esett a választásuk 2014-ben. Néhány tetkó és egy kis gyúrás vajon elég menővé tette a srácot, hogy mutogassa az ikonikus alsót? Sokan azon élcelődtek, hogy az alsóját számítógépes trükközéssel kellett kitömni, úgyhogy nem tudom, beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket…

Szerintem ti is érzitek, hogy elég macsó az egész koncepció, igaz? Akkor hogy jöttek képbe a nők? Hát úgy, hogy Calvin Kleinék is megérezték, hogy a feminizmus és általában a nők sokkal nagyobb szerepet kaptak az utóbbi időben. Megjelentek a gender nélküli márkák és kollekciók, jöttek a maszkulin ruhadarabok, hát miért ne hordhatnának a nők kényelmes, pasis alsót? Az biztos, hogy a két legnagyobb social media sztárt sikerült megszerezniük tavaly, amikor Gigi Hadid és Kendall Jenner is bőszen fotózgatta magát Instára a logózott fehérneműben:

És akkor nézzük, mi történt idén! Az, hogy a márka felkérte a Marie Antoinette-et is rendező Sofia Coppolát egy új reklámfilm készítésére, aki személyesen választotta ki a 73 éves színésznőt és modellt, Lauren Huttont a kampányhoz. Érzitek a váltást, ugye? Nő a kamera mögött, nő a kamera előtt, méghozzá nem is egy 17 éves lányka.

A foghézagos mosolyáról híres Laurenen kívül Kirsten Dunst és Rashida Jones színésznők, Maya Thurman-Hawke (Uma Thurman és Ethan Hawke lánya), Nathalie Love és Chase Sui Wonders is szerepel a klipben. A fekete-fehér színvilág megmaradt, a hatás viszont más, mint amit eddig láttunk – ezek a nők jól érzik magukat a bőrükben és láthatóan a kamera előtt is. Nektek hogy tetszik az új koncepció, Drágáim? Nézzétek meg az új kampányfilmet!

Kíváncsi vagyok, ti hogy viszonyultok a fehérneműhöz! Szívesen hordotok kényelmesebb, férfialsó fazonokat a hétköznapokban, vagy maradtok a csipkénél, tangánál és hasonlóknál, mert ez ad magabiztosságot? ;)