Bárány Péter: Soha nem gondoltuk, hogy a Coca-Cola-t érdekelni fogja egy magyar pálinka

Kalmár Virág

Aki mától Rézangyalt vesz, egyenesen a Coca-Cola HBC Magyarországtól veszi, február 1-től ugyanis a cégóriás a márka kizárólagos forgalmazója. A Rézangyalnak tíz éve célja, hogy a klasszikus magyar pálinka arculatát megújítsa, a cég sikere szinte a megalapítása óta töretlen. 2006-ban 66 milliós nettó árbevétellel zárta az évet, 2010-ben a tízszeresét, 2015-ben pedig egy év alatt már 925 milliós forgalmat értek el. A sikerig nem volt egyenes az út: lejárató kampányok és támadások kereszttüzében sikerült piacvezetővé tenniük a márkát. A Rézangyal üzleti titkairól számolt be a Playboy-nak Bárány Péter, a márka kereskedelmi igazgatója.

Mindössze négyen dolgoztak a Rézangyalnál 2006-ban, amikor Bárány Péter csatlakozott a csapathoz. Küzdött a konkurenciával, forradalmasított és több mint 1200 szerződést kötött meg a Rézangyalnak. Neki köszönhetően a Rézangyal a legnagyobb disztribúcióval rendelkező márka az országban, sikerült a pálinkákat Angliába exportálni, és nem utolsó sorban aktív szerepe van Coca-Cola HBC-vel kötött szerződésben.

A sikersztorik ellenére a Rézangyal kereskedelmi igazgatójának alaposan meg kellet küzdenie a konkurenciával. „Már 2008-ban, vagyis 2 évvel a Rézangyal bevezetése után megjelentek az első komoly, ellenünk irányuló lejárató kampányok. Megtudtam például, hogy az egyik konkurens cég éveken át fizetett munkatársakat csakis azért, hogy minden lehetséges partnernél negatív színben tüntessék fel a Rézangyalt. Nem egy olyan e-mail-re tettek rá például véletlenül, amiben pont az ellenünk készülő negatív kampányokról volt szó. Ezeket megtudni óriási szerencse, kezelni őket viszont hatalmas kihívás ”- mondta Bárány Péter.

A márka kereskedelmi igazgatója azt vallja, hogy sikerét egyedi üzletpolitikájának köszönheti. Az újszerű látásmód, a rugalmasság, a testreszabott ajánlatok, a szolgáltatásra épített értékesítési modell vitte sikerre a munkáját. „A Rézangyal sikeréhez szükség volt egy marketingcsapatra, akik új irányt tudtak mutatni a piacon, és egy kitartó gyártócsapatra, akik nem hibázhattak. Egy kitartó kereskedelmi csapatra, akik hittek a márkában és hittek bennem” – tette hozzá.

Reméltem, hogy egyszer eljön az idő, amikor egy multi cég megvásárolja a Rézangyal márkát. Ha ez történik, akkor beigazolódik, hogy valamit nagyon jól csinálunk. Magyarországon a vendéglátóegységek többségének elemi részét képezik a Coca Cola termékek, és örömmel mondhatom, hogy hamarosan ugyanez a helyzet lesz a Rézangyal pálinkáival is” – mondta Bárány Péter, aki tovább folytatja munkáját a pálinka piacon, most már nemcsak a Rézangyal égisze alatt.