A tudósok szerint háromféle szelfiző létezik - Te melyik vagy?

@kimkardashian via Instagram
V. Zsófi

Érdekes eredményt hozott a friss kutatás.

Olvasd el ezt is!
A szelfizés kárt tehet az egészségedben

A Brigham Young Egyetem tanulmányában azt kutatták, miért készítenek az emberek szelfit. A résztvevők motivációi alapján három archetípust különböztettek meg a kutatók:

Kommunikátorok

A kommunikátor típus azért oszt meg szelfiket, hogy általa kapcsolódjon másokhoz és párbeszédet nyisson a követőivel. Szeretik a kétoldalú kommunikációt, ha lehet a szelfivel kapdcsolatban beszélni valamiről. Jó példa erre a néhány hónappal ezelőtti amerikai elnökszavazás időszaka, sok sztár pózolt „szavaztam” feliratú pólóban. De Leonardo DiCaprio is kommunikátornak számít a szinte kizárólagosan a környezetvédelemnek szentelt Instagramjával.

Naplózók

A naplózó azért oszt meg szelfiket, hogy általuk is dokumentálja az életét, feljegyezzen bizonyos eseményeket és emlékeket. A kutatás szerint ez a típus azért osztja meg publikusan a képeit, hogy mások láthassák, de nem számít visszajelzésre és elköteleződésre, mint a kommunikátor. Például a NASA asztronautája, Scott Kelley több űrszelfit is készített, de ide tartozik Chiara Ferragni is, aki rutinszerűen naplózza a napi tevékenységét, legyen az a város, ahol éppen tartózkodik, étel, amit eszik vagy épp a szett, amit aznap visel.

Önhirdetők

Azt gondolhatnánk, hogy a szelfijelenség mögött legnagyobb részben túlzott egoizmus áll, pedig az önhirdetők csoportja a legkisebb. Az önhirdetők imádják az egész életüket dokumentálni. És azzal, hogy bemutatják és megosztják az életüket, azt remélik, hogy pozitív színben tűnnek fel ők és a történeteik. Ide tartoznak – természetesen – a Kardashianek, a Hadid-nővérek és Taylor Swift is.

És hogy miért fontos többet tudnunk a szelfizésről? Matt Lewis, a tanulmány társszerzője szerint:

„Azért mert évek múlva a társadalmunk vizuális történelmének jelentős része szelfikből fog állni. Az, hogy megtudjuk, miért csinálják az emberek, nagyban hozzájárul az erről és általában a vizuális kommunikációról szóló párbeszédhez.”

-

Harper's Bazaar