A nap cikke

Anna Kendricket összekeverték Anna Kournikovával: a reakciója egyszerűen fergeteges

Ezért imádjuk annyira a színésznőt!

Még több olvasnivaló

Ha EBBEN a napszakban eszed a szénhidrátot, kevésbé hizlal!

A különleges trend, amit hamarosan mindenki viselni fog: neked hogy tetszik?

Új év, új élmények – az én fogadalmaim 2018-ra

Kifutók a színfalak mögül

Fitneszguruk elárulták: ez az 5 fitnesztrend lesz a legmenőbb 2018-ban

Teszt: melyik kutyafajta passzol legjobban a személyiségedhez? Most kiderül!

8 dolog az Alkonyatban, aminek valójában semmi értelme

Anna Kendricket összekeverték Anna Kournikovával: a reakciója egyszerűen fergeteges

Virág tanácsai futáshoz

Virág tanácsai futáshoz
Nincs kép A modellügynökség
Facebook
Viber
Twitter
Google+
Pinterest
Előfizetek
Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy eloszlassuk a tévhitet, miszerint a modellek koplalnak, anorexiásak és sanyargatják magukat. Igyekszünk elfogadtatni, hogy a legtöbben egy bizonyos testalkattal születnek, amelynek más az anyagcseréje és a felépítése, mint az átlag emberé. Ettől függetlenül a legnagyobb divat mostanában (szerencsére nem csak a modellek körében) az egészséges táplálkozás és a rendszeres mozgás.

Ebben a szakmában pedig ez mondhatni egyenesen munkaköri leírás. Ha ránézel modellünk, Virág kockás hasára és gyönyörűen leszálkásított testére, biztosan nem az éheztetés jut majd eszedbe. Virág 14 éves kora óta érdeklődik a dietetika iránt és imád mindenféle mozgásformát kipróbálni. Az egyik kedvence a futás, amit többféleképpen tudsz csinálni, ám teljesen eltérő eredménnyel. Egy modellnek például nem szabad túlságosan izomzatot növelnie, hiszen külföldön nagyon szigorúan veszik a centiket a ruhaméretek miatt. Olvasd végig Virág részletes tippjeit a futáshoz!

Kép
Kép
Kép

“A futás iszonyú jó dolog nagyon sok szempontból, viszont azt fontos tudni, hogy nem mindenkinek való. Egyrészt nem mindenki szereti, másrészt az alkati tényezőket is figyelembe kell venni (gondolok itt arra például, hogy egy szélesebb csípőjű, esetleg térdfájós lánynak nem ez a legjobb sport). Másrészt úgy gondolom, hogy nem mindenki szereti a futást, van, aki kifejezetten utálja. Szerintem azt kell sportolni, amit szeretsz és eredményes vagy benne, tehát motivál is egyúttal, így lehet kialakítani egy hosszútávú egészséges életmódot. Viszont, ha valaki alkatilag is megfelelő (tehát nem sérülésveszélyes, bírja a futást és szereti is) akkor nagyon nagyon sok pozítív hatást fog észrevenni.

Kép

Először is tudni kell, hogy a futáshoz kell fittnek lenni és nem fordítva, tehát nem lehet azonnal 10km-rel kezdeni. Szépen, fokozatosan kell felépíteni az edzéseket, mindig nagyon! figyelve a tested jelzéseire. Mindig tudni kell, hol a határ, tudni kell a különbséget a "jó" (ami épít, erősít) és a "rossz" (ami a sérülésre figyelmeztet) fájdalom között és megállni.

Kép

Elsőnek lehet próbálkozni Intervall edzésekkel is, ez azt jelenti, hogy bemelegítés!! után séta majd egy kis futás és így tovább felváltva és a tempót váltogatva, amíg jól esik. Ez egyébként nagyon jó szálkásító módszer is, mert ezzel nagyjából folyamatosan arra a kényszeríted a tested, hogy azonnal alkalmazkodjon az új sebességhez, ezért még hosszú órákig gyorsabban pörög az anyagcsere edzés után is, felkészülve az esetleges újabb sprinthez.

Kép

Aki viszont szeretne elmélyedni jobban a futásban, annak ajánlom a hosszútávfutást, amihez valóban sok idő és kitartás kell, mire igazán elkezdheted élvezni. Egyébként nekem ez a pont akkor volt, amikor futás közben annyira elmélyedtem a gondolataimban , hogy elefelejtettem, hogy futok. Nagyon fel tud tölteni egy-egy ilyen futás, tényleg nagyon jót tesz mind lelkileg, mind testileg. Tisztítja a bőrt, D-vitaminhoz jutsz, ha szabadban futsz, sokkal frissebb leszel utána, lelkileg is teljesen megnyugtat, és nem utolsó sorban, szerintem a futás a legjobb módszer arra, hogy onnan tüntesd el a felesleget, ahonnan úgy gondolod, hogy semmivel nem sikerül.

Kép

Ha viszont izmot szeretnél építeni, akkor ajánlom a rövidtávfutást. Ez más izomzatot épít mint a hosszútávfutás. A rövidtávfutók általában izmosabbak, rövidebb, tömör, erőteljesebb izomzatúak, a gyors, hirtelen nagy erőkifejtés miatt.
A futásnál nagyon fontos a táplálkozás. Saját tapasztalatból mondom, hogy hihetetlen különbség van aközött, ha a sportnak és az egészséges életmódnak megfelelően taplalkozol és ha nem. Korántsem tudsz olyan jól teljesíteni a futásban, ha nem figyelsz az étkezésre. Kell enned! Még ha fogyókúrázol is! Méghozzá sokat, de nagyon nem mindegy, hogy mit.

Kép

Én azt ajánlom, hogy vagy egy főetkezés után 1,5-2 órával vagy egy kisebb étkezés után 30-60 perccel menj futni. A főetkezésnek tartalmaznia kell mindenképpen összetett szénhidrátot (barna rizs, zabpehely, teljes kiőrlésű, rozsos bármi), jó minőségű fehérjét (csirke, hal, tojás, tej, joghurt) valamint jó minőségű zsírt is (olíva, kókusz) és sok zöldseget (ez fog igazán eltelíteni a rost miatt). Ha kisétkezés után mennél, én javaslok szintén valami jó minőségű szénhidrátot( teljes kiőrlésű zabkeksz, müzliszelet, gyümölcs) valamint fehérjét (natúr joghurt, tejes kávé is lehet). Előtte kb. 20-30 perccel pedig már ne igyunk. Én közben sem ajánlom, viszont utána szépen fokozatosan pótolni kell a folyadékvesztést vizzel.”

Milyen életkorban milyen házimunkát bízhatsz a gyerekre? Íme a lista

A házimunka az életünk része, ezért szülő és gyerek egyaránt akkor jár jól, ha már egészen apró korban rászoktatjuk a leszármazottainkat néhány alapvető feladatra, például hogy...

Meghan és Harry első hivatalos ajándéka: kitalálod, mi az?

Meghan és Harry legújabb hivatalos szereplése Cardiffban volt.

A különleges trend, amit hamarosan mindenki viselni fog: neked hogy tetszik?

Íme egy klasszikus anyag, amivel érdemes kísérletezgetni.

Új év, új élmények – az én fogadalmaim 2018-ra

Idén rengeteg változásra számítok – biztos lesz jó is és rossz is, de igyekszem a „jó” felé billenteni a mérleget. Az tuti, hogy nem fogok kevesebbet dolgozni, de vannak fogadalmaim, amelyekkel remélem, egy kicsit lassabb, lazább lesz néhány napom. Elmesélem, miket fogadtam meg 2018-ra!

Kifutók a színfalak mögül

Vajon hány ember kell ahhoz, hogy egy modell a kifutóra léphessen?

6 módszer, amivel sokat spórolhatsz az élelmiszerboltban

Kaját muszáj venni, de miként érheted el, hogy minél többet spórolj rajta?

Teszt: melyik kutyafajta passzol legjobban a személyiségedhez? Most kiderül!

Vajon melyik az a kutyafajta, amelynek olyan személyisége van, mint neked?

8 dolog az Alkonyatban, aminek valójában semmi értelme

Nem is értjük, ezeket eddig hogy nem vettük észre?

Gondoltad volna? Ezt a 7 dolgot sosem szabadna a fürdőszobában tartanod!

Fogadjunk, hogy van ezek között olyan, amit te is ott tárolsz!

6 ok, amiért a makacs nőkből lesznek a legjobb feleségek

Bár tény, hogy az önfejűség néha negatív következményekkel is járhat, a makacsságnak rengeteg előnye van.

Rajongók, figyelem! Visszatér a Barátok közt egykori sztárja!

Ez ám a jó hír, főleg a női rajongóknak!

Napi horoszkóp január 18.: az Ikrek egy számukra kellemetlen helyzetet zárhatnak le, a Szüzeknek komoly céljai vannak

A csillagok mára is nagyon izgalmas üzeneteket küldtek, érdemes tehát elolvasnod a napi horoszkópodat!

A kereséshez kezdj el gépelni!