Sokkoló! Ez lenne a divat ára? Elég durvára sikerült a PETA legújabb kampánya!

Ujvári Viki

Ismét egy hatásos kampány született az állatvédelem terén!

A PETA-t azaz a People for the Ethical Treatment of Animals elnevezésű amerikai állatvédő szervezet immáron 36 éve próbál teljes mellszélességgel kiállni az állatok jogaiért, és védelméért. Számos akciót szerveznek minden évben, amik mögött jóval több van, minthogy bundákat öntögetnek le festékkel.

Legújabb húzásuk, ami a Behind the Leather nevet viseli tényleg sokkolóra sikerült, de talán így tudják a legerőteljesebben hallatni a hangjukat.

Történt ugyanis, hogy Bangkokban nyitottak egy elegáns, divatos pop-up store-t, a kíváncsi érdeklődök pedig szépen lassan szállingóztak is be a luxus darabok közé. Ebben eddig semmi különleges sincs, ám a vevőknek rémes dolgokkal kellett szembesülniük: a menő bőr pénztárcákban és kabátokban mű belek, és dobogó szívek voltak, a kesztyűk, és a csizmák pedig belül vérrel voltak átitatva.

Bár mindez persze csak a valóság élethű mása volt, és semmi sem volt igazi, de még így is döbbenetesre sikerült a videó! Talán azért is, mert a lelkes vásárlókat senki se avatta be abba, hogy ez bizony nem egy hagyományos shopping-túra lesz.

A kampány célja, hogy felnyissa az emberek szemét, és rávilágítson azokra a szörnyűségekre amik az egzotikumnak számító állatokat fenyegeti. Miért pont Bangkok? Thaiföldön található ugyanis a világ egyik legnagyobb krodkodil-farmja és nyílt titok az is, hogy a luxus bőrök kedvelőinek elsődleges célpontja...

Sajnos a társadalom egy bizonyos rétegénél sose érnek majd célba ezek a kampányok, és ők továbbra is tesznek majd arra, hogy az általuk viselt daraboknak bizony szívszorító története van. Viszont ha már egy maroknyi ember is elgondolkozik a látottakon, azt gondoljuk már megérte, és ismét haladt ez a közös, jótékony cél, pár lépést egy jobb világ felé!

Mit gondolsz? Szerinted is sokkolóra sikerült ez a videó?

Olvasd el ezt is!
Sokkoló képeken szerepel Sarka Kata