Munkahelyváltás és kutyawellness – 5 Y generációs trend, ami meghódítja 2023-at

Getty Images/Catherine Falls Commercial
Bíborka

Ez a generáció tudja, mit akar és ezt be is bizonyítja 2023-ban.

Oldalválaszték és vizes hatás

Emlékszel még, hogy az oldalválasztékot a Z generáció cheugy-nak tartotta? Az Y generáció kedvenc hajviselete viszont 2023-ban visszatér. Vivienne Westwood, Bibhu Mohapatra, Tom Ford és Tommy Hilfiger mind bebizonyították ezt a tavaszi-nyári divatot felvonultató bemutatóikon. Ráadásul a vizes hatású frizurák meghódítják az utcákat is, már nemcsak a kifutókon köszönnek majd vissza. Elő a texturáló spray-vel és a hajlakkal!

Olvasd el ezt is!
Az Y generáció új hobbija „lemenni gyerekbe”: pszichológusok szerint nagyon hasznos

Kutyawellness

Tavaly megnőtt a keresések száma a nyers és hűtött állateledelek, a fogak egészsége, az érzékeny gyomor kezelésére szolgáló gyógymódok és az állatok nyugtatására szolgáló termék iránt. Ráadásul ma már sokan a bio tápszert választják és akupunktúrás kezelésekre viszik az ebeket, a táplálékkiegészítők növekvő piacáról nem is beszélve.

Munkahelyváltás

Az egyre durvább infláció és a kiégés miatt az Y generáció sűrűbben vált állást, mint valaha. A Deloitte kutatása szerint 39%-uk olyan állás miatt váltott a közelmúltban, ahol egészségesebben álltak a munka-magánélet kérdéshez, míg 27%-uk azért váltott, hogy magasabb fizetése legyen. Ez a nemzedék arra is törekszik, hogy elősegítse a változást a szervezetén belül, nemcsak a fenntarthatóságot, de a sokszínűséget is szem előtt tartja. A tanulmány szerint azoknak a fiataloknak a 65%-a, akik bizonyos pozíciót töltenek be egy munkahelyen, 5 évnél tovább maradnak az adott helyen.

forrás: Unsplash/bruce mars

Hotelláz

Hogy fognak utazni az Y generáció tagjai 2023-ban? Az Airbnb helyett jövőre újra előtérbe kerülnek a wellness szállodák, amik különböző programokkal és extra szolgáltatásokkal várják a látogatókat. Emellett továbbra is népszerű marad a természetjárás: a glamping és az erdőfürdőzés sem veszít popularitásából.

Távolról felügyelés

Ezt a trendet a fáradt szülők hozták létre, akik szerint nem kell minden másodpercben a gyerekkel játszani, hanem arra is oda kell figyelni, hogy az ember feltöltődjön. Ez alatt pedig nem azt értik, hogy a szülőnek sok-sok énidőre van szüksége, hanem azt, hogy néha elég, ha kellő távolságból figyeled a gyereked, amint az játszik, de nem veszel részt a játékban. A „sittervising” kifejezés Susie Allison nevéhez fűződik, aki háromgyerekes anyaként indította el a Busy Toddler Instagram oldalt, amin keresztül próbálja népszerűsíteni a „távolról felügyelés” művészetét. Allison szerint ez kreatív, független módja a játéknak, amikor bár a szülő odafigyel a gyerekére, mégis tud közben pihenni.

És ezt olvastad már?

Nézd meg a galériánkat - 4 kép
Ezzel a 4 dologgal fordul legtöbbször pszichológushoz az Y generáció

Forrás: Purewow