Horoszkóp
Lélek
Divat
Szépség | Beauty Club
Sztárok

5 mítosz, ami az alváshoz kapcsolódik és valójában semmi köze a valósághoz

5 mítosz, ami az alváshoz kapcsolódik és valójában semmi köze a valósághoz
A nap cikke

4 csillagjegy, aki még március előtt lezár egy 10 éve tartó nehéz időszakot: végre beköszönt az életükbe a boldogság

Március beköszöntével szinte érezhetően lezárjuk a telet, az elmúlás és a szürkeség időszakát.

Promóciók

Keresd a termékek natúr alternatíváját! - Környezettudatosan a mindennapokban

Olvasd el!

Zendaya a csupasz feneke után most a szeméremdombját is megvillantotta a vörös szőnyegen: leesik az állunk!

Úgy tűnik, hogy ebben az évben a gyönyörű színésznő maximális sebességre kapcsolt a szexi öltözködés terén!

Olvasd el!

Napi horoszkóp február 26.: a Rákoknak érdemes a sarkukra állniuk, a Mérlegeknek több kitartásra van szükségük

A csillagok a hét első napjára is üzentek érdemes tehát elolvasnod a horoszkópodat!

Olvasd el!

"Rengeteg anyuka hazudik" - 8 dolog, amit nem is sejtettem, míg nem született gyerekem

Minden baba más, minden szülő máshogy éli meg az első éveket, de az biztos, hogy tartogat ez az időszak jó néhány meglepetést.

Olvasd el!

Ilyen lesz a szerelmi életed a héten a Tarot kártya jóslata alapján

Február közepén már megünnepeltük a Valentin-napot, de mit tartogat számodra ez a hét szerelem terén? Máris kiderül.

Olvasd el!

3 csillagjegy, aki a közeljövőben bele fog szeretni a legnagyobb ellenségébe

Hamarosan változás áll be az életükben: ez a 3 csillagjegy szerelemre számíthat. De nem biztos, hogy onnan érkezik a Nagy Ő, ahonnan várták.

Facebook
Twitter
Pinterest
Ideje eloszlatni egy-két téveszmét.

Akiknek nehezebben megy az elalvás vagy gyakran riadnak fel éjszaka, valószínűleg rengeteg netes praktikát bevetettek már, hogy túllendüljenek ezeken a kellemetlenségeken. De tudtad, hogy van néhány olyan tipp, aminek valójában semmilyen tudományos alapja sincs, vagyis egyáltalán nem igaz az alvással kapcsolatban? Lássuk, melyek ezek!

1. mítosz: hétvégén be tudod pótolni a hétközben kimaradt alvási időt

Mindenkinek vannak olyan időszakai, amikor egy kicsit háttérbe szorul az alvás, mert épp minden más fontosabb. Van, aki ezt igyekszik azzal megoldani, hogy hétvégén egy kicsit többet alszik, mondjuk nem reggel nyolckor, hanem délután mászik ki az ágyból. Bár van, aki állítja, hogy ezzel a módszerrel képes kipihenni a hét fáradalmait, Matthew Walker alváskutató szerint az agy mindezt másképp éli meg.

„Az agynak nincs kapacitása arra, hogy visszanyerje a kihagyott alvást, amivel a hét folyamán kínozták. Ez nem egy bank, hogy a felhalmozott adósságot egyszerre fizesd ki a későbbiekben”

- – fogalmaz a szakértő a Purewow oldalán.

2. mítosz: meleg hőmérsékletű szobában a legjobb aludni

Bármennyire is csábító lehet több réteg takaró alá temetkezni – főleg a hideg hónapokban – a túl meleg környezet valójában negatívan befolyásolja a nyugodt és mély alvást. Persze ez nem jelenti azt, hogy dideregni kell az optimális szundi eléréséhez, mindössze az a lényeg, hogy a szervezeted igyekszik lehűlni alvás előtt, te pedig megakadályozod mindezt azzal, ha túl forró körülményeket teremtesz. Szakértők szerint 18 és 20 fok között tud a test legjobban ráhangolódni az alvásra. Ehhez pedig az is elég, ha nyitva hagyod a szobád ajtaját, kutatások szerint ugyanis a jobb szellőzés mélyebb alvást biztosít.

3. mítosz: ha estére hagyod az edzést, nem fogsz jól aludni

Rengeteg infó kerint a neten arról is, hogy tilos éjszaka edzeni, ha pihentető alvásra vágysz. Valójában ez a mítosz már 2014-ben megdőlt, amikor a Sleep Medicine folyóiratban megjelent tanulmány bebizonyította az ellenkezőjét. Az intenzív testmozgás ugyanis gyorsabb elalváshoz és kevesebb éjszakai ébredéshez vezet.

Kép
forrás: Getty Images/jeffbergen

4. mítosz: minél idősebb vagy, annál kevesebb alvásra van szükséged

Talán neked is feltűnt, hogy gyerekként sokkal tovább aludtál hétvégén, mint a szüleid vagy a nagyszüleid. Ez azonban nem azért van, mert az idősebbeknek nincs szüksége annyi pihenésre. Mindössze arról van szó, hogy az öregedés befolyásolja a szervezet belső óráját, a cirkadián ritmust, amivel megnehezíti az alvást.

5. mítosz: ha felébredsz az éjszaka közepén, nem kell felkelned, csak megpróbálnod visszaaludni

Ennek az ellenkezője elég furán hangzik, nem igaz? Ha felébredsz hajnali háromkor, biztos, hogy neked sem az jut az eszedbe legelőször, hogy nekiállj könyvet olvasni. Pedig szakértők szerint, ha nem tudsz visszaaludni 20 percen belül, akkor bizony érdemes felkelned és valami olyasmit csinálni, ami nem kötődik villogó képernyőhöz. Vagyis ne a telód után nyúlj, hanem meditálj egyet vagy olvass néhány oldalt a kedvenc könyvedből. Erre azért van szükség, mert az agy képes frusztrációhoz kötni az ágyat, ha mindezt skippeled.

Forrás: Purewow

És ezt olvastad már?

Galéria / 9 kép

9 érv a meztelenül alvás mellett!

Megnézem a galériát

Hogy tetszett a cikk?

Egynek jó.
Nice job!
Imádom!

Videók

Promóciók

Keresd a termékek natúr alternatíváját! - Környezettudatosan a mindennapokban

Kép

Íme a szituációs személyiségteszt, ami felfedi az igazságot az életedről

Szükség lesz a fantáziádra, hiszen az alábbi 10 kérdés megválaszolása után különleges dolgokat tudhatsz meg magadról. Szituációs személyiségteszt következik!

Kép

Napi horoszkóp február 27.: a Rákok csapatjátékosokként bizonyíthatnak, a Skorpiók izgalomra vágynak

A csillagok mára is bőséggel tartogatnak számodra izgalmakat, érdemes tehát elolvasnod a horoszkópodat!

Kép

Legendás magyar sztárok, akik rák következtében hunytak el

Sajnos a betegség nem válogat, híres kedvenceink közül is többeket elvesztettünk a legszörnyebb kór miatt.

Kép

Ez volt a közös abban a 3 férfiben, akivel őrülten jó volt a szex

Sokan nem is sejtik, ezek mennyire fontosak az együttlét során!

Kép

Összeköltöztök? 4 tanács közös otthon dekorálásához pároknak

Íme néhány megfontolandó és hasznos dekorációs tipp együtt élő pároknak.