Horoszkóp
Tudatos élet
Lélek
Divat
Szépség | Beauty Club
Sztárok

5 mítosz, ami az alváshoz kapcsolódik és valójában semmi köze a valósághoz

5 mítosz, ami az alváshoz kapcsolódik és valójában semmi köze a valósághoz

Ez is érdekelhet

Olvasd el!

Ő Vilmos herceg szeretője? Vad elmélet terjed a herceg hűtlenségéről

Harry herceg olyan lavinát indított el a szavaival, amire talán még ő maga sem számított.

Olvasd el!

A színész, aki a boldogságért cserébe képes volt feladni a hollywoodi csillogást! Avagy Josh Hartnett sikersztoriját az álomgyár sem írhatta volna szebben

Josh Hartnett amilyen nagy lendülettel és sikerrel övezve robbant be Hollywoodba, olyan szépen és halkan köszönt el egy időre a reflektorfénytől.

Facebook
Twitter
Pinterest
Ideje eloszlatni egy-két téveszmét.

Akiknek nehezebben megy az elalvás vagy gyakran riadnak fel éjszaka, valószínűleg rengeteg netes praktikát bevetettek már, hogy túllendüljenek ezeken a kellemetlenségeken. De tudtad, hogy van néhány olyan tipp, aminek valójában semmilyen tudományos alapja sincs, vagyis egyáltalán nem igaz az alvással kapcsolatban? Lássuk, melyek ezek!

1. mítosz: hétvégén be tudod pótolni a hétközben kimaradt alvási időt

Mindenkinek vannak olyan időszakai, amikor egy kicsit háttérbe szorul az alvás, mert épp minden más fontosabb. Van, aki ezt igyekszik azzal megoldani, hogy hétvégén egy kicsit többet alszik, mondjuk nem reggel nyolckor, hanem délután mászik ki az ágyból. Bár van, aki állítja, hogy ezzel a módszerrel képes kipihenni a hét fáradalmait, Matthew Walker alváskutató szerint az agy mindezt másképp éli meg.

„Az agynak nincs kapacitása arra, hogy visszanyerje a kihagyott alvást, amivel a hét folyamán kínozták. Ez nem egy bank, hogy a felhalmozott adósságot egyszerre fizesd ki a későbbiekben”

- – fogalmaz a szakértő a Purewow oldalán.

2. mítosz: meleg hőmérsékletű szobában a legjobb aludni

Bármennyire is csábító lehet több réteg takaró alá temetkezni – főleg a hideg hónapokban – a túl meleg környezet valójában negatívan befolyásolja a nyugodt és mély alvást. Persze ez nem jelenti azt, hogy dideregni kell az optimális szundi eléréséhez, mindössze az a lényeg, hogy a szervezeted igyekszik lehűlni alvás előtt, te pedig megakadályozod mindezt azzal, ha túl forró körülményeket teremtesz. Szakértők szerint 18 és 20 fok között tud a test legjobban ráhangolódni az alvásra. Ehhez pedig az is elég, ha nyitva hagyod a szobád ajtaját, kutatások szerint ugyanis a jobb szellőzés mélyebb alvást biztosít.

3. mítosz: ha estére hagyod az edzést, nem fogsz jól aludni

Rengeteg infó kerint a neten arról is, hogy tilos éjszaka edzeni, ha pihentető alvásra vágysz. Valójában ez a mítosz már 2014-ben megdőlt, amikor a Sleep Medicine folyóiratban megjelent tanulmány bebizonyította az ellenkezőjét. Az intenzív testmozgás ugyanis gyorsabb elalváshoz és kevesebb éjszakai ébredéshez vezet.

Kép
forrás: Getty Images/jeffbergen

4. mítosz: minél idősebb vagy, annál kevesebb alvásra van szükséged

Talán neked is feltűnt, hogy gyerekként sokkal tovább aludtál hétvégén, mint a szüleid vagy a nagyszüleid. Ez azonban nem azért van, mert az idősebbeknek nincs szüksége annyi pihenésre. Mindössze arról van szó, hogy az öregedés befolyásolja a szervezet belső óráját, a cirkadián ritmust, amivel megnehezíti az alvást.

5. mítosz: ha felébredsz az éjszaka közepén, nem kell felkelned, csak megpróbálnod visszaaludni

Ennek az ellenkezője elég furán hangzik, nem igaz? Ha felébredsz hajnali háromkor, biztos, hogy neked sem az jut az eszedbe legelőször, hogy nekiállj könyvet olvasni. Pedig szakértők szerint, ha nem tudsz visszaaludni 20 percen belül, akkor bizony érdemes felkelned és valami olyasmit csinálni, ami nem kötődik villogó képernyőhöz. Vagyis ne a telód után nyúlj, hanem meditálj egyet vagy olvass néhány oldalt a kedvenc könyvedből. Erre azért van szükség, mert az agy képes frusztrációhoz kötni az ágyat, ha mindezt skippeled.

Forrás: Purewow

És ezt olvastad már?

Galéria / 9 kép

9 érv a meztelenül alvás mellett!

Megnézem a galériát

Hogy tetszett a cikk?

Egynek jó.
Nice job!
Imádom!

Videók

Kép

Ezért tesz rosszat a bőrödnek, ha mindennap zuhanyzol

Mindennap zuhanyzol és szerinted ez teljesen rendben van, sőt, másoktól is elvárható? Van egy rossz hírünk!

Kép

Az ókori görög és római nők élete egyáltalán nem olyan volt, mint a filmekben

Talán mégsem volt olyan jó buli ókori görög vagy római nőnek lenni, nem?

Kép

A vasárnapi alvásnak fontosabb szerepe van, mint gondolnád

Szinte utálod a vasárnapot, annyira nyomaszt, hogy másnap már hétfő? Itt a megoldás!

Kép

Miért telik gyorsabban az idő, ahogy öregszünk? Tudományos válasz van rá!

Gyerekként olyan, mintha egy év egy évezred lenne, majd felnövünk és hirtelen elkezd rohanni az idő. Mi erre a tudományos magyarázat? Most megtudhatod!