Ezért imádsz vásárolni - mondja a pszichológus

Europress

Nő vagy, úgyhogy a természet eleve beléd kódolta!

Steve Taylor professzort bizonyára sok hölgy veszi körül, hiszen kutatási témájául választotta, hogy a szebbik nem tagjai miért szeretnek annyira vásárolni. Bár a Psychology Today hasábjain megjelent értekezés elején leszögezi, hogy a felesége például nincs oda ezért az időtöltésért…

Mindenesetre Steve úgy véli, hogy a sokaknál megfigyelhető rajongás kulcsa őseink vadászó-gyűjtögető életmódjában rejlik. A shopping iránti vágy az i. e. 8. évezredre vezethető vissza – tehát amikor boltba mész, tulajdonképpen tízezer éves ösztönnek engedelmeskedsz a pillanatnyi impulzus mellett.

A pszichológus kiemelte, hogy hiába tűnik úgy, hogy a mai kor embere rengeteg időt töltenek az élelmiszerek beszerzésével, az ősemberek heti 20 órát áldoztak rá, mi pedig csak 12-t. Az antropológusok ezt „a bőség társadalmának” nevezik, hiszen nem kell annyit a holmik után járkálni.

A kimaradó 8 órát nyilvánvalóan más célpontra, például ruhákra és sminktermékekre a legegyértelműbb fordítani. Pláne nekünk, nőknek fontos a dolog, elvégre a vadászó-gyűjtögetőknél mi számítottunk „kenyérkeresőnek”, akármilyen furcsán is hangzik.

Igaz, hogy a pasik szerezték be a húst akkoriban, ám helyesebb volna gyűjtögető-vadászóknak nevezni az érintetteket, mert a husi csupán az étrendjük 10-20%-át tette ki. A többi növényi táplálék volt, amiről a nőknek kellett gondoskodni. (Ennek az aránybeli különbségnek tudható be állítólag, hogy a férfiak nem szeretnek vásárolni.)


Steve tehát azt mondja, hogy bátran tölts annyi időt a boltban, amennyit csak szeretnél – hiszen ez természetes így.