98 év után ilyenné álmodták újra a Converse tornacipőt

Converse

A megszokott forma már a múlté: a most piacra dobott változatra szinte rá sem lehet ismerni.

Július 28-án debütált a rég várt All Star II. A hófehér talp maradt ugyan, de a felsőrész anyaga strapabíróbb lett, boka tájt bélést kapott, a nyelvét pedig már sohasem kell igazgatni.

Az ikonikus Converse cipő korábbi fazonja 1917 óta kapható. A siker ellenére a cég a ’90-es években tönkrement, ezért 2003-ban felvásárolta a Nike. Az új lábbelin ezért lehet „pipás” stílusjegyeket is felfedezni.

Felmerül a kérdés, hogy miért kellett újraálmodni valamit, ami eddig is tökéletes volt. Jim Calhoun, a cég vezérigazgatója azt mondja, hogy a cipő annyira egyedi kulturális szerepet tölt be, hogy muszáj volt az igények változásainak megfelelően cselekedni.

„Még a csúcson is meg kell kérdezni magunktól, hogy miként lehetnénk jobbak, hogyan tudnánk ezt minél gyorsabban megvalósítani, s hogyan növekedhetnénk. A márka története miatt tudjuk, milyen érzés a siker és a csőd is, így elkerülhettük az önteltséget. A mondás egyébként úgy tartja, hogy addig kell ütni a vasat, amíg meleg” – nyilatkozta Calhoun.

A Converse-nél két évet szántak rá, hogy felmérjék a vásárlók igényeit. Sőt, azokét is, akik még sosem vettek ilyen cipőt. A válaszokat aztán lefordították az innováció, a technológia és a kényelem nyelvére.

„Jó lecke a cégünknek, hogy hé, ezek az elvárások. Aztán vagy küzdünk ellenük, vagy megértjük őket, és azok mentén haladunk tovább” – magyarázta a vezérigazgató.

Azt pedig, hogy hogy néz ki a mainstreammé vált hipsztercipő új köntösben, máris mutatjuk:


Neked hogy tetszik az új Converse? Írd meg kommentben!