Jellemző rád az impulzusvásárlás? Akkor megmondjuk, mit tehetsz ellene!
Néha mindenki csinálja, más viszont sportot űz belőle. Ha szeretnél ellenállni neki, a legjobb helyen jársz.
Valószínűleg mindenkire jellemző, hogy néha-néha átadja magát az impulzusvásárlás jóleső érzésének, amikor egyetlen termékért megy be a boltba, kifelé jövet viszont legalább három cucc van nála. Mert, ha már épp arra járok, meg amúgy is akciós volt, és lassan úgyis kifogyok otthon belőle - és még sorolhatnám, milyen logikusnak tűnő magyarázatokkal próbálják ilyenkor megnyugtatni magukat az emberek. Bár bele sem gondolnak, de a hónap végére ezek a kis vásárlások tetemesebb összeget tüntetnek el a számláról, arról nem is beszélve, hogy hirtelen olyan cuccokkal lesz tele a lakásuk, amire valójában nincs is szükségük.
Egy új kutatás a PLoS One-tól megvizsgálta, hogyan befolyásolja a mentális állapot és a személyiség az impulzusvásárlást. Arra jutottak, hogy ennél sokkal összetettebb dologról van szó, több tényező is hat az egyénre vásárlás közben: a környezet, az érzelmi állapot, a megelőző események és a rendelkezésre álló erőforrások, valamint az is lényegesen közrejátszik, hogyan van számára bemutatva a termék.
A Slickdeals és OnePoll 2000 személyt kérdezett a témában, és kiderült, hogy átlagban 12 alkalommal vásárolnak ad-hoc jelleggel egy hónap alatt. Ráadásul nagyjából 80 ezer forintot költenek el így. A megkérdezettek 62%-a boldogságot érzett impulzusvásárlás után, és legtöbbször élelmiszert, háztartási cuccot vagy ruhát vett.
„Az ár és a szükségletek, mint az éhség vagy érzelmi kielégülés is hozzájárulhat az ilyen fajta vásárláshoz”
- olvasható a kutatásban.De hogy lehet ellenállni ennek a jóleső érzésnek?
A galériánkban adunk pár tippet!
4 tipp, hogy elkerüld az impulzusvásárlást
Forrás: verywellmind.com