Hurrá, megérkezett az Oreo!

Europress
Joy Magazin

Végre hivatalosan is elérhető nálunk a világ legkedveltebb szendvicskeksze, az Oreo!

Az OREO-hoz számos megdöbbentő adat társul. Hozzávetőleg évente 25 milliárd OREO kekszet vásárolnak a márka kedvelői: ez azt jelenti, hogy naponta 70 millió, másodpercenként pedig 800 darab fogy a kekszből szerte a világon. Ha a valaha gyártott összes OREO-t egymásra tennénk, akkor 16-szor jutnánk el a Földről a Holdra és vissza, vagy 381-szer kerülhetnénk meg a Földet az Egyenlítő mentén.


A márka története
Az univerzum legkedveltebb, több mint 100 országban forgalmazott kekszmárkájának története 1912-re nyúlik vissza. Az első OREO-t ebben az évben, március 6-án adták el New Yorkban. A márka innen nőtte ki magát a világ legkedveltebb kekszévé, amely ma már az Egyesült Államoktól Kínáig mindenhol jelen van, 2015 júniusától pedig a Mondelez Hungária portfoliójába is bekerült. Az OREO szendvicskeksz két fekete kakaós kekszből és a köztük található gazdag, vaníliás ízű, tejes krémből áll. Maga az OREO márkanév többféle eredetre is visszavezethető: a görög „domb, hegység” a keksz eredeti, domború keksz formájára, míg a másik eredetvonal szerint a francia Or, azaz arany szó a keksz eredeti aranyszínű csomagolására utal. Az OREO mintázata a márka részévé vált: a négylevelű lóherék mellett az egykori gyártó Nabisco (National Biscuit Company) kiváló minőséget jelképező logója is megtalálható a kekszen. Az OREO ma is használt, klasszikus kekszmintázatát 1952-ben alkotta meg William A. Turnier.


A valaha volt legnagyobb keksz bevezetés Magyarországon
Mayer Gábor, a Mondelez Hungária Kft Ügyvezető Igazgatója elmondta: „Magyarországon soha nem látott méretű keksz bevezetésre készülünk. A márka nemzetközi erejéhez méltóan júniustól minden eddiginél erőteljesebb marketingtámogatás kíséri majd a márkát. Egy-két magyar motívum mellett a a nemzetközileg már ismert „Wonderfilled”, azaz „Csodával töltve” kampánnyal vezetjük be a terméket. Azt szeretnénk, ha minél többen megízlelhetnék a csodát, ezért az elkövetkezendő hónapokban országszerte 2 millió OREO-t osztunk szét a hazai fogyasztóknak.” Az OREO a legismertebb vaníliás ízben, különféle fogyasztási igényeket kielégítve háromféle formátumban –44 grammos, 110 grammos és 176 grammos kiszerelésben – lesz kapható a magyarországi üzletekben.


A Győri Keksz és az OREO
Az OREO-t a világ számos pontján gyártják. Habár a Magyarországon forgalomba kerülő termékeket a Mondelez külföldi gyáraiban állítják elő, a hatalmas fogyasztói igény kielégítése végett a Mondelez csoporthoz tartozó Győri Keksz székesfehérvári üzeme is bekapcsolódott a termelésbe, s az elmúlt években, exportra már több ezer tonna OREO gurult le a hazai gyártósorokról is.