Nemzetközileg elismert művész lehetsz, még főiskolás éveid alatt

Joy.hu

A Young Creative Chevrolet művészeti pályázat 2012-ben hatodik alkalommal indul útnak Európában, többek között Magyarországon is. A regisztrált felsőoktatási intézmények hallgatóinak január 1-jétől van lehetősége jelentkezni e neves versenyre, amely a fiatalok alkotókészségének fejlesztésére hivatott, ám jelentős pénzjutalmat is biztosít a díjazottak számára.

A magas szakmai hozzáadott értékének köszönhetően a YCC sorozatot az egyik legszínvonalasabb alkotói megmérettetésnek ismerik el Európa-szerte. Sikeressége abban rejlik, hogy az átlag feletti elvárásoknak megfelelni vágyó hallgatók teljes körű támogatást kapnak munkájuk során e terület elismert képviselőitől, mentoroktól, illetve a szervezőktől egyaránt, melyet workshopok, helyszíni prezentációk, konzultációk és a pályázathoz kapcsolódó más események keretein belül biztosítanak számukra.

A tavalyi nemzetközi díjátadó gála a londoni Design Hét egyik meghatározó záróeseménye volt, amely a műemlék épületnek nyilvánított „Battersea” hőerőműben került megrendezésre. A nemzetközileg nagy becsben tartott zsűritagok között megtalálható volt Igor Todorovic, a Fashion TV főszerkesztője, Jeff Perkins, a GM londoni design stúdiójának vezetője és Sven Schäferkord, a németországi Sony Music egyik főigazgatója is.

A dicső múlt és a progresszív jelen találkozásából született magyarországi pályaművek szakmai zsűrizése Zságer Balázs, Veiszer Alinda és Szénássy Alex vezetésével történt.

A sikeres művészek legtöbbje már tanulmányai alatt megkezdi pályafutását, amelyet különböző pályázatokon való részvételükkel érnek el. Valakiből már diákéveiben elismert nemzetközi szereplő válhat, ha lehetőséget kap kibontakozni, ám e megmérettetés folyamán minden résztvevő hatalmas szakmai előnyre tesz szert alkotói munkája során. Ez nem kizárólag egy mű elkészítésében nyilvánul meg, hanem megtanulják, miként engedjék szabadjára kreativitásukat, miközben elsajátítják az elvárásoknak megfelelés „hogyanját” is.

A feltörekvő ifjúság tagjainak szem előtt kell tartaniuk, hogy pályafutásuk elején a teljes önkifejezés önmagában nem elég a napi betevő előteremtéséhez, ugyanis a nagyvállalatok megrendelései biztosíthatják számukra a megélhetést, a karriert és a hírnevet, amely által végül elérhetik a művészi megnyilatkozás korlátlan szabadságát.

A hazai fiatalok alkotásai közül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói divat kategóriában, 2009-ben és 2010-ben is európai második helyezést értek el. 2011-ben nem volt magyar díjazottja a nemzetközi fordulónak, ám ebben az évben újabb kihagyhatatlan lehetőséget kapnak a diákok a megmérettetés keretein belül. Az előző évekkel ellentétben a pályamunkák előállítási költségeit már nem a felsőoktatási hallgatóknak kell megtéríteniük.

A résztvevők négy kategóriában nevezhetnek /divat, film, fotó és grafika/, dolgozhatnak egyénileg vagy maximum 5 fős csapatokba szerveződve. Az egyes kategóriákhoz készítendő pályamunkák koncepciói a „Ne szalaszd el a lehetőséget, váltsd valóra álmaid!” jelmondat köré csoportosulnak, amely egyben a design verseny szellemiségét is idézi.

A pályázat szakmai tanácsadója, kreatív programalkotója és szervezője a Colorblind.

A versenykiírás részletei az alábbi linken találhatóak:
www.ycc-hungary.info