Az Avon Magyarország különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a mellrákra és a rendszeres szűrés fontotsságára. Június hatodikától 25 rózsaszín próbababa van kint az Andrássy úton egy héten át. Rajtuk annak a 25 hazai hírességnek az üzenete, akik csatlakoztak a kampányhoz. Köztük Zsédenyi Adrienn, Csonka András, Demcsá Zsuzsa, Orosz Barbara és még sokan mások.
A babákon a sztárok személyes üzenetei olvashatók.
Magyarországon a lakosság csupán ötven százaléka megyek el rákszűrésre, az Európai Unióban elvárt hetven százalék helyett.
Vajon miért járnak ilyen kevesen szűrűsre, ezt kérdeztük Bakos Piroskától, az EU-elnökség szóvivőjétől, aki szintén támogatja az Avon kampányát.
“Az elmúlt évtizedekben, főleg az idősebb generációban alakult ki a hozzáállás, hogy ha fáj valamilyük, csak legyintenek, mondván nincs semmi bajom, kihordom én ezt lábon is. Vagy félnek elmenni orvoshoz vagy nem szeretnek panaszkodni. A fiatalabb generáció tagjainak pedig sokszor csak magukra nincs idejük. Pedig a sajátmagunk iránt érzett felelősség fontos. Figyelnünk kell magunkra.”
Az Andrássyn lévő próbababák egy okostelefonnal leolvasható QR kód segítségével elnavigálják a járókelőket az ország mellrák szűrő pontjainak listájához is.